بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آب شرب تهران آلوده نیست/شهروندان نگران نباشند

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: واژگونی تانکر حمل سوخت گازوئیل دربالادست سد امیرکبیر موجب آلودگی آب شرب تهران نشده از این رو شهروندان نگران نباشند.

آب شرب تهران آلوده نیست/شهروندان نگران نباشندمحمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بااشاره به واژگونی تانکر حمل سوخت گازوئیل و آلودگی نفتی رودخانه کرج در محدوده بالادست سد امیرکبیر در شهرستانک استان البرز اظهار کرد:اداره محیط زیست و نیروهای آتش نشانی آن منطقه بلافاصله اقدام به جمع آوری گازوئیل کرده و مقدار کمی از این سوخت وارد رودخانه شده که جای نگرانی نیست.

بازگیر با بیان اینکه آب شرب تهران آلوده نیست،گفت: حجم سوخت گازوئیل در حدی نبود که  رودخانه و یا حتی سد را تحت تاثیر قرار داده و آلوده کند .

وی افزود: رودخانه به علت  قدرت خود پالایی و همچنین کم بودن حجم سوخت می تواند آلودگی را رفع کند و ضمن اینکه آب سد و آب شرب شهری به طور مرتب توسط سازمان آب و فاضلاب نمونه برداری و پایش می شوند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: آبی که درسد وجود دارد در نهایت به تصفیه خانه ریخته می شود واینگونه نیست که مستقیم از سد بارگیری و برای خانه ها تقسیم شود.

بازگیر در پایان گفت:گزارش آلودگی رودخانه کرج در حال تکمیل است که در اولین فرصت اطلاع رسانی خواهیم کرد و جای نگرانی برای آلودگی آب شرب شهر تهران نیست.


انتهای پیام/

آلودگی نفتی رودخانه کرج تکذیب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار