ثبت بیش از ۱۳ هزار تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:در 6 ماهه نخست سال جاری 13 هزار و 500 تماس تلفنی با سامانه 1480 توسط مردم استان صورت گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران به استفاده درصد قابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: بهزیستی باید امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم نماید که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی 1480 فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس ها مربوط به مشکلات میان همسران است،افزود:مشاوران از ساعت 8 صبح تا 8 شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطه های مختلف مختلف پیش از ازدواج،خانوادگی،فردی،کودک و نوجوان،زناشویی،طلاق، تحصیلی،تربیتی،شغلی،اعتیاد و جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل ارائه می کنند .

به گفته ی این مقام مسئول تماس با سامانه،هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد زیرا فقط سامانه های سه رقمی رایگان هستند و از زمانی که سامانه از 148 به 1480 تغییر یافته است دیگر رایگان نیست.

عرب نژاد با اشاره به اینکه یکی از سیاست های بهزیستی ارتقاء سلامت اجتماعی جامعه با استفاده از مراکز مشاوره است،افزود:افراد پس از طرح مشکلات خود با مشاوران و کارشناسان سامانه تلفنی 1480،اطلاعات،پیشنهادها و آگاهی‌های لازم را دریافت می‌کنند و چنانچه مشکل آنها حل نشود به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/غ

مراکز مشاوره بهزیستی ارتقاء دهنده سلامت اجتماعی جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار