روابط ایران و ترکیه مستحکم‌تر می‌شود

والی استاندار آغری ترکیه گفت: روابط همه جانبه ایران و ترکیه تحکیم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سلیمان آلبان چهارشنبه شب در هشتاد و سومین کمیته فرعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با تسلیت جان باختن تعدادی از هم وطنانمان در زلزله اخیر استان کرمانشاه و آرزوی مغفرت برای آنان افزود: دو کشور مسلمان و همسایه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همواره در زمان بروز حوادث و تلخی ها در کنار یکدیگر بوده اند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های و پتانسل های دو کشور در زمینه حل مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی و بهبود روابط گفت: برگزاری کمیته های فرعی و امنیتی گامی مهم در راستای تحکیم روابط و انسجام شرایط مناسب برای رفاه و آسایش شهروندان دو کشور است.

والی آغری با تسلیت شهادت هشت تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه چالدران اظهار امیدواری کرد تصمیمات و مصوبات این کمیته منجر به کاهش هرگونه اقدام تروریستی در دو کشور شود.

هشتاد و سومین کمیته فرعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به میزبانی فرمانداری شهرستان ماکو، با حضور فرمانداران ماکو و چالدران و والیان آغری و ایغدیر ترکیه در محل سالن اجتماعات فرمانداری ماکو برگزار شد.

در پایان هشتاد و سومین کمیته فرعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، شاهین علیزاه فرماندار شهرستان ماکو و رئیس هئیت ایرانی و سلیمان آلبان والی آغری و رئیس هیئت ترکیه با امضاء تفاهم نامه ای بر حسن همجواری و استفاده از تمام ظرفیت های دو کشور بمنظور افزایش همکاری ها در مسائل سیاسی، اقتصادی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، انسان ، مواد مخدر و گروههای تروریستی تاکید کردند.

انتهای پیام/ن.م

روابط همه جانبه ایران و ترکیه تحکیم شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.