هواشناسی مازندران هشدار داد:

هشدار هواشناسی مازندران به شهروندان و صیادان به علت تناوب بارندگی‌ها و وزش باد شدید

مدیرکل هواشناسی مازندران به شهروندان و صیادان نسبت به بارش باران و آبگرفتگی معابر وطوفانی بودن دریا بمدت ۴ روز هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران به آغاز تغییرات آب و هوایی استان از شب گذشته اشاره کرد و گفت: از امروز پنجشنبه تا روز یکشنبه ۴ آذر بارش باران و وزش باد (گاهی نسبتا شدید) به تناوب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت دریا مواج خواهد بود و دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۶ تا ۱۲ و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

در یا مواج و طوفانی 

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی دریایی ، با ورود سامانه ناپایدار به نوار جنوبی دریای خزر، از بامداد امروز شاهد وزش باد شدید در دریا و باد نسبتا شدید همراه با رعد و برق و رگبار باران در مناطق ساحلی هستیم که مواج شدن دریا را به دنبال دارد.

رضوی با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک به ساحل ۶۰ و در دریا تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود به صیادان کیلکا و ماهیان خاویاری، تعاونی‌های پره و نیز صاحبان شناور‌های گردشگری و دریابانی و شرکت‌های کشتیرانی توصیه کرد در مدت زمان مواج بودن دریا از فعالیت‌های دریایی پرهیز کنند.

هشدار مدیریت بحران مازندران

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: در این مدت آبگرفتگی معابرعمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ‏ها و همچنین اختلال در تردد جاده ‏های کوهستانی بدلیل بارش برف دور از انتظار نیست.

وی افزود:بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران خواهد بارید.

احمدی به شهروندان و مسافران توصیه کرد در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی در استان از آمد وشد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز کوه پیمایی، طبیعت گردی و برپایی چادر در فضا‌های باز پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: رانندگان هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی تجهیزات زمستانی همچون ضد یخ و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

احتمال وقوع آبگرفتگی معابر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.