مقداد: دیدار پوتین و اسد نتیجه پیروزی تاریخی ارتش و نیروهای هم‌پیمان در مقابله با تروریسم است

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: دیدار روسای جمهور روسیه و سوریه نتیجه پیروزی تاریخی ارتش و نیروهای هم پیمان در مقابله با تروریسم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، فیصل مقداد -- معاون وزیر خارجه سوریه -- اعلام کرد: دیدار بشار اسد، رییس جمهور سوریه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود نتیجه پیروزی تاریخی ارتش و نیروهای هم پیمان در مقابله با تروریسم است.

مقداد افزود: شکست داعش گشودن یک صفحه جدید در تاریخ است و دولت سوریه بیش از 90 درصد اراضی خود را در کنترل دارد. اگر حمایت کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و کشورهای غربی و رژیم اسرائیل نبود گروه های تروریستی وارد اراضی سوریه نمی شدند. علیرغم گذشت هفت سال از جنگ، سوریه بر تروریسم پیروز شد و اکنون مردم سوریه اعتماد بیشتری به سران کشور برای کسب پیروزی های بیشتر دارند.

وی تصریح کرد: بشار اسد از زمان آغاز بحران راه حل سیاسی را پیشنهاد داد، اما طرف مقابل به شیوه های تروریستی باور داشت. طبیعی است که مرحله جدیدی را در زمینه تلاش های سوری - سوری برای پایان دادن به تروریسم آغاز کنیم. دعوت پوتین از بشار اسد نشان از حمایت روسیه از سوریه در جنگ با تروریسم دارد. نشست دو جانبه پوتین و اسد یک نشست مقدماتی برای نشست سه جانبه سوچی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار