فعالیت ۴۷ کتابخانه روستایی در همدان

مدیرکل کتابخانه عمومی استان همدان، از فعالیت ۱۱۱ باب کتابخانه عمومی خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۷ کتابخانه روستایی فعالیت دارند.

فعالیت ۴۷ کتابخانه روستایی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  عاطفه زارعي، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان در آئین بزرگداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در همدان گفت: امسال بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در همدان در حالی سپری می شود که 25 درصد خدمات به جامعه ارائه کردیم.

وی افزود: با فعالیت ها و اقداماتی که تاکنون انجام شده زیرساخت های کتابخانه ها دارای رشد داشته ولی به لحاظ توسعه جوابگوی جمعیت نیست.

وی تصریح کرد: باید مطالعه کتاب و کتابخوانی را در درون خانواده ها، مدارس و کتابخانه ها افزایش دهیم چرا که کتاب خوانی موجب سطح ارتقای فرهنگ در جامعه می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از کسب 13 رتبه برتر کتابداران همدانی در سطح کشور خبرداد و ابراز داشت: این کسب رتبه‌ها نشان‌دهنده همت کتابداران استان همدان است.

زارعی با تاکید بر اینکه اگر کتابخانه‌ها بتوانند به اهداف خود برسند به شاخص‌های بسیاری دست خواهیم یافت، ادامه داد: تلاش‌هایی که انجام می‌شود برای از بین بردن شکاف بین کتاب و مردم در جامعه است.

وی گفت: در استان همدان 111 باب کتابخانه عمومی فعالیت می کنند که از این تعداد 47 کتابخانه روستایی و 64 کتابخانه شهری است.

وی افزود: امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم به بسیاری از شاخص‌های فرهنگی دست یابیم و این شاخص‌ها نتیجه اثرگذاری کتابخانه‌ها را نشان خواهد داد.

وی بابیان اینکه با افتتاح کتابخانه شهر فرسفج همدان در هفته کتاب 28 شهر همدان دارای کتابخانه است، ابراز کرد: زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه استان همدان است که اقدامات بررسی جمعیت این شهر برای احداث کتابخانه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ د

فعالیت 111 باب کتابخانه عمومی در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار