توسعه گردشگری روستائی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: توسعه گردشگری روستائی و عشایری اولویت مهم اداره کل میراث فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی درجلسه ای که بامحوریت توسعه اقتصادی و گردشگری روستاهای استان و مناطق عشایری برگزارشد، به مقوله گردشگری روستائی اشاره کرد و افزود: در جلسه اخیر ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی، از سوی مقامات عالی استان و کشور، تاکیدات ویژه ای به توسعه اقتصاد روستائی با استفاده از ظرفیت های بالقوه از جمله گردشگری و صنایع دستی شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به سیاستهای دولت مبنی بر تقویت و ارتقاء تولید و اشتغال در روستاها و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبار لازم، آئین نامه اجرائی سیاست مذکور به استانها و این اداره کل نیز ابلاغ شده است و موظفیم با تجمیع آراء صاحبنظران امر و شناسائی اولویت ها، طرحهای مختلف اشتغالزائی را با رویکرد گردشگری و صنایع دستی برای روستاها و مناطق عشایری استان تدوین و به مرحله اجرا برسانیم.

جباری تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مصمم است به شکل مضاعف و ویژه، توسعه گردشگری روستائی و عشایری را در دستور کار خود قرار دهد که قطعاً در این راه برای دست یابی به اهداف ازپیش تعیین شده، همیاری و همکاری سایر ارگانها اعم از بخش دولتی و غیردولتی لازم و مکمل می باشد.

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به قابلیتهای بالای گردشگری در روستاها و عشایر استان گفت: استان آذربایجان غربی نزدیک به 3 هزار روستای دارای جذابیت گردشگری اعم از طبیعی و تاریخی دارد و از این حیث جزء استانهای برتر کشور بشمار می آید .

وی ادامه داد: باتوجه به وجود این سرمایه بالقوه، در نظر است که در اولین قدم همایش یکروزه ای با دعوت از تمامی دست اندرکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار شود تا بتوانیم با احصاء نظرات کارشناسی، به یک دستور کار مشترک برسیم.

امامی افزود: آنچه که دارای اهمیت و اولویت می باشد این است که زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق روستائی بررسی شده و موانع و مشکلات موجود در این راه، برداشته شود .

وی افزود: تمامی تاسیسات گردشگری بمدت 10 سال از معافیت مالیاتی برخوردارند ضمن اینکه برای تجهیز آن درصورتیکه نیاز به واردنمودن ماشین آلات و تجهیزات باشد، معافیت گمرکی نیز اعمال می شود.

انتهای پیام/م

توسعه اقتصاد روستایی ازجمله گردشگری اولویت مهم اداره کل میراث فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.