ورود زعفران ایران به تالار بورس کالا

رییس بانک زعفران ایران و کارگزار بورس زعفران در تربت حیدریه از ورود زعفران ایران به تالار بورس کالا خبر داد.

 نادر کریمی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  افزود: دریافت این مجوز در راستای اجرای سیاست‌های دولت در توسعه تجارت الکترونیک و در بخش خرید محصولات کشاورزی محقق شده است.


وی گفت: با توجه به اینکه نخستین ساختار بورس زعفران کشور در شرکت زرین زعفران شرق تربت حیدریه تعریف شده و از آنجا که این شرکت از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مباشر خرید زعفران توافقی در منطقه تربت حیدریه انتخاب شده لذا مجوز خرید زعفران در قالب بورس نیز برای این شرکت صادر شده است.

رییس بانک زعفران ایران و کارگزار بورس زعفران در تربت حیدریه در خصوص مزایای معامله در بورس زعفران گفت: برای فروشندگان زعفران در قبال میزان فروش و بدون هیچ واسطه، گواهی سپرده کالا صادر و بعد از ارزیابی و توسط کارگزار بورس، قیمت نهایی به حساب فروشنده واریز می‌شود.

کریمی افزود: بانک زعفران ایران با ظرفیت ۱۰ تن، حجم سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال و با هدف حفظ و نگهداری کیفی محصول و معرفی برند زعفران ایرانی، بهمن پارسال فعالیت خود را، در تربت حیدریه آغاز کرد.

وی گفت: از مجموع ۸۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار یعنی معادل ۱۲ درصد استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه و از مجموع افزون بر ۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شهرستان زاوه، ۱۲ هزار هکتار معادل ۱۷ درصد ظرفیت استان به کشت زعفران اختصاص دارد.

گفتنی است در سطح استان ۱۱۷ هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان بین ۱۴ تا ۱۵ هزار خانوار زعفران کاران تربت حیدریه هستند و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی زاوه نیز ۱۷ هزار نفر است که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها به کشت زعفران مشغول هستند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.