گوشی‌های اندروید در زمان خاموش بودن GPS هم موقعیت مکانی را ارسال می‌کنند

تحقیقات نشان داده است که گوشی های اندروید، حتی زمانی که سرویس GPS شان خاموش است، موقعیت مکانی را برای گوگل ارسال می‌کنند.

گوشی‌های اندروید در زمان خاموش بودن GPS هم موقعیت مکانی را ارسال می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس تحقیقاتی که موسسه "Quartz" انجام داده است، گوشی‌های اندروید حتی زمانی که سرویس موقعیت مکانی کاربران خاموش است، همچنان موقعیت آنها را تشخیص می‌دهند و اطلاعات‌شان را برای گوگل ارسال می‌کنند.

این موسسه برای جلوگیری از خطا، همه نرم‌افزارهای نصب‌شده روی موبایل را حذف کرده و تحقیقات را روی گوشی بدون سیمکارت انجام داده است. بر این اساس این گوشی‌ها در زمان اتصال به اینترنت، اطلاعات کاربر را به سرورهای گوگل ارسال کرده است.

یکی از سخنگویان شرکت گوگل در رابطه با این خبر اعلام کرده است که موقعیت مکانی ارسال شده صرفا جهت مدیریت برخی خدمات و پیام های جمعی کاربرد دارد و گوگل هیچگاه این اطلاعات را ذخیره نکرده و یا به صورت انفرادی مورد استفاده قرار نداده است.

لازم به ذکر است؛ بسیاری از نرم‌افزارهای اندروید بدون اتصال گوشی به سرویس GPS فعال نمی‌شوند که این مورد می تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/

جاسوسی گوگل از کاربران اندروید

برچسب ها: گوگل ، gps ، موقعیت مکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
اینکه اصلا به گوگل ربطی نداره شما هر جا به اینترنت وصل بشین می تونین مکان یابی کنین البته با اینترنت همراه
آخرین اخبار