درخواست هزاران کودک ایرانی قربانی اقدامات تروریستی از دبیرکل سازمان ملل؛

ایجاد سازوکارهای موثر برای حمایت از کودکان آسیب دیده از تروریسم

کودکان ایرانی قربانی اقدامات تروریستی از دبیرکل سازمان ملل ایجاد سازوکارهای موثر برای حمایت از کودکان آسیب دیده را خواستار شدند.

ایجاد سازوکارهای موثر برای حمایت از کودکان آسیب دیده از تروریسمبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنبش بین المللی کودکان برای کودکان به نمایندگی از کودکان آسیب دیده از تروریسم در سراسر جهان همزمان با روز جهانی کودک در بیانیه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، بر حمایت جدی ملل متحد از کودکان متاثر از تروریسم تاکید و خواستار ایجاد سازوکارهای مناسب در جهت دفاع از کودکان در مواجه به این پدیده شوم گردید.

متن این بیانیه که در دومین همایش دادخواهی برای کودکان قربانی ترور قرائت گردید، به شرح ذیل است:

دادخواهی، مکانیسم موثری برای حمایت از کودکان آسیب دیده از تروریسم

کودکان نهالهای طراوت و شادی بخش جامعه بشری هستند، همانگونه که شکوفا شدن گلها به طبیعت طراوت و تازگی می بخشد، کودکان نیز زندگی و پویایی را به ارمغان می آورند.

روزگار کودکی با معصومیت، صلح، شادی و مهربانی آمیخته است، اما انسانهای اهریمن صفت با خشونت و افراط گری این ملزومات را از دنیای کودکی سلب نموده و میلیون‌ها کودک همچنان با وجود مصونیت مرتکبین، با پریشانی، نگرانی و ناامنی قربانی امیال شوم آنهامی شوند.

رنج کودکان از افراط گری و خشونت همواره از نسلی به نسل دیگر با شدت بیشتری تکرار شده و بشریت را دچار داغی همیشگی نموده است، آنچه این درد را تشدید می‌نماید، پاسخگو نبودن عاملان و حامیان جنایت علیه کودکان در جهان است.

درد کودکان قربانی ترور درد مشترک همه انسانهای شرافتمند در جهان می‌باشد، اما برخی از ملتها همچون ایران، افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن این درد را بیشتر از دیگران احساس نموده‌اند، زیرا سالیان طولانی است که تروریسم نا امنی و ویرانی‌ها را گسترش داده و میلیون‌ها کودک را با این اعمال ننگین متاثر نموده است.

نظام بین‌الملل نیز به ظاهر غیر از ابراز نگرانی و محکوم کردن جنایت علیه کودکان ابزار دیگری برای حفاظت از کودکان ندارد، میلیون‌ها کودک آواره، مجروح، کشته، یتیم دلیل گویایی بر ضعف برنامه‌های نظام بین‌الملل در دفاع از حقوق کودکان در مواجه با مناقشات مسلحانه تروریستی است. بیانات جنابعالی در پیام اخیرتان در خصوص فاجعه انسانی در یمن مبنی بر ناامیدی از همکاری عربستان برای کمک به مردم یمن مؤید دیگری بر این ادعا است.

ما کودکان آسیب دیده از تروریسم پروژه دادخواهی برای کودکان را مکانیسم موثری برای حمایت از کودکان آسیب دیده از افراط گری قلمداد نموده و معتقدیم تا زمانی که عاملان نقض حقوق کودکان در محکمه پاسخگو نباشند، جنایت علیه کودکان متوقف نخواهد شد. دادخواهی مکانیسمی است که در آن مجرمین در یک فرایند حقوقی حقایق پشت پرده جنایت را بیان نموده و دستهای پنهان در هدایت و برنامه ریزی جنایت علیه بشر برای افکار عمومی روشن می‌شود و این حقایق موجب آرامش برای آسیب دیدگان و جامعه و در نهایت دسترسی به عدالت به عنوان تضمینی در جلوگیری از تکرار جنایت تحقق می یابد.

در پایان از جنابعالی و دیگر مسئولین و نهادهای مسئول در سطح ملی و بین‌المللی درخواست می نماییم که ما را در دستیابی به اهداف این پروژه بین‌المللی یعنی ساختن جهان ایمن برای کودکان یاری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار