راه‌اندازی درمانگاه‌های روستایی و عشایری در استان کردستان

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی کردستان ازراه‌اندازی درمانگاه‌های روستایی و عشایری در 19 نقطه این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد صبحی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی کردستان گفت:با توجه به ابلاغ شیوه نامه های جدید سازمان دامپزشکی در سال 1395 ، این اداره کل نیز در راستای سیاست های سازمان دامپزشکی اقدام به صدور پروانه های امور درمانی در قالب 3 نوع درمانگاه متناسب با نظام های دامداری موجود در استان کرده است.

وی با بیان اینکه جمعیت دامی استان کردستان اکثراً بومی وسیستم پرورشی نیز بصورت سنتی و در روستاهای استان است،افزود: درمانگاه های دامپزشکی روستایی و عشایری با هدف تأمین خدمات مورد نیاز دارو و درمان این بخش از دامداران تأسیس شد.

صبحی گفت:از این جهت ظرفیت سنجی و مشخص شدن پتانسیل تأسیس درمانگاه های دامپزشکی روستایی و عشایری، جمعیت دامی استان به تفکیک بخش، دهستان و روستاهای استان محاسبه و براساس آن ظرفیت سنجی انجام و محدوده جغرافیایی فعالیت هر درمانگاه نیز مشخص شد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی کردستان بیان کرد: از زمان ابلاغ شیوه نامه‌ها و ضوابط جدید سازمان دامپزشکی در سال 1395 تاکنون جهت 21 دامپزشک شاغل در درمانگاه های دامپزشکی روستایی و عشایری استان پروانه فعالیت صادر شده که درحال خدمت رسانی به روستائیان و دامداران منطقه است.

صبحی گفت:با توجه به پتانسیل استان کردستان ظرفیت برای تأسیس 19 درمانگاه دامپزشکی روستایی و عشایری دیگر نیز وجود دارد که متقاضیان و فارغ التحصیلان جدید و علاقه مند به کار در بخش درمانی می توانند در این زمینه مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/م

راه‌اندازی 19 درمانگاه دامپزشکی روستایی و عشایری  استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.