نفریه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری کودکان بی‌سرپرست زلزله زده صحت ندارد/مردم مراقب کلاهبرداران باشند

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:پیام های شبکه های مجازی مبنی بر واگذاری کودکان بی سرپرست زلزله زده صحت ندارد از این رو مردم مراقب کلاهبرداران باشند.

واگذاری کودکان بی‌سرپرست زلزله زده صحت ندارد/مردم مراقب کلاهبرداران باشندمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: تمام پیام هایی که در شبکه های مجازی، مبنی بر واگذاری  کودکان بی سرپرست زلزله زده استان کرمانشاه منتشر می شود، کذب بوده و صحت ندارد.

نفریه تاکید کرد: این گونه خبرها از سوی کلاهبرداران منتشر می شود و هیچ  رسمیتی ندارند از این رو مردم باید مراقب کلاهبرداران و سودجویانی که می‌خواهند از شرایط فعلی زلزله زدگان سوءاستفاده کنند، باشند.

وی ادامه داد: در برخی از خبرها آمده است که کودکان بسیاری در جریان وقوع زلزله سرپرست خود را از دست داده اند و آماده واگذاری به افراد متقاضی فرزند هستند که  این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای تحت پوشش قرار دادن کودکان حادثه دیده زلزله کرمانشاه از سوی سازمان بهزیستی انجام شده بود که خوشبختانه به اجرای هیچ یک از برنامه ها تا کنون احساس نیاز نشده است و هیچ کودک زلزله زده ای، بدون سرپرست نمانده است.

نفریه اظهار کرد: مسئولان سازمان بهزیستی کشور بارها بر این موضوع تاکید کرده اند که در جریان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، هیچ کودک بدون سرپرستی رها نشده است.

وی تاکید کرد: تنها یک کودک در زلزله اخیر، هر دو والد خود را از دست داده است که او نیز به اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه منتقل شده است و تحت پوشش حمایت های همه جانبه این اداره قرار گرفته است و وضعیت فعلی او نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان بهزیستی رصد می‌شود .

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: خوشبختانه بافت فرهنگی و اجتماعی و نوع فرهنگ حاکم بر خانواده های کرمانشاهی به گونه ای است که اجازه نمی دهند هیچ کودکی در بیرون از محیط خانواده حضور داشته باشد که این موضوع کمک قابل توجهی در ساماندهی کودکان زلزله زده به سازمان بهزیستی بود.

نفریه خاطرنشان کرد: مردم اخبار مرتبط با کودکان زلزله زده را از منابع رسمی اخبار کشور و سایت سازمان بهزیستی کشور دنبال کرده و به شایعات این چنینی توجهی نکنند، زیرا تنها هدف این گونه پیام‌ها کلاهبرداری و اخاذی از مردم است.

انتهای پیام/

هیچ کودک بی سرپرستی در مناطق زلزله زده رها نشده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
اکی
ممنون
آخرین اخبار