سنددارشدن 1700 هکتار از اراضی موقوفی در اردبیل

یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی موقوفی زراعی٬ خدماتی و تجاری استان اردبیل سنددار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل دیروز در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: وقف از جمله بزرگ‌ترین احسانها و نیکوکاری بوده که ماندگاری داشته و وقف به نوعی مدیریت اموال انسان بعد از مرگ در مسیر امور خیریه است.

وی گفت: طبق اسناد از 750 سال پیش در استان اردبیل وقف به ثبت رسیده است که این فرهنگ در استان اردبیل از سالهای مورد توجه مردم بوده و اداره کل اوقاف نیز تمامی تلاش خود را برای اجرای دقیق نیت واقف خیراندیش به کار می‌برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در طول 3 سال گذشته 301 حکم به نفع اوقاف از متصرفین و سودجویان اخذ شده و 1700 هکتار از اراضی موقوفی زراعی٬ خدماتی و تجاری در استان اردبیل دارای سند شده است.

قیامی بیان کرد : در حوزه عمرانی در حال‌حاضر در 17 امامزاده استان عملیات عمرانی انجام می‌شود  که یکی از مهم‌ترین اقدمات بازسازی و احداث بقعه امامزاده سید صدرالدین اردبیلی است که طبقه فوقانی این مجموعه افتتاح شده و 15 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کامل آن مورد نیاز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال 20 وقف در استان به ثبت رسیده که سال گذشته آمار موقوفات 32 وقف بوده است و در حوزه مسائل فرهنگی و قرآنی نیز در اکثریت امامزاده‌های استان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

ثبت 20 وقف در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.