فعالیت ۵ کارخانه قند در آذربایجان غربی/آذربایجان غربی قطب تولید شکر در کشور

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از فعالیت ۵ کارخانه قند با اشتغال سه هزار نفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   جعفرصادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در بازدید از کارخانه قند ارومیه و با اشاره به اینکه هم اینک پنج کارخانه قند در استان فعال بوده و آذربایجان‌غربی قطب تولید شکر در کشور است اظهار کرد: علاوه بر آن یک میلیون و 200 هزار تن دریافت چغندرقند از کشاورزان و 260 هزار تن نیز ظرفیت تولید شکر در زمان عادی کارخانه‌های موجود است.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت برای وارد کردن شکر خام است تصریح کرد: برای اینکه کارخانه‌ها فعال‌تر شده و هزینه‌های ثابت کاهش یابد، به دنبال ورود شکر خام هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون آذربایجان‌غربی پس از خراسان رضوی دومین استان در موضوع تولید شکر است.

وی با بیان اینکه قند به عنوان صنعت مادر در استان تلقی می‌شود بیان کرد: همچنین از نظر ظرفیت نیز، 16 تا 20 درصد شکر کشور در کارخانه‌های آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه امسال در مجموع رقم 400 میلیارد تومان، مبلغ خرید چغندرقند توسط کارخانه‌ها بوده است افزود: در این رابطه تاکنون 145 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون پیش‌بینی استحصال شکر در سال 96 در آذربایجان‌غربی 265 تا 270 هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم اکنون به طور میانگین سه هزار نفر به صورت مستقیم در کارخانه‌های قند استان اشتغال دارند، تصریح کرد: علاوه بر آن هفت هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم در بخش‌های مختلف بارگیری، تخلیه، لجستیک و شرکت‌های حمل و نقل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مبلغ 550 میلیارد تومان ارزش خرید چغندر در توسط توسط کارخانه‌ها بوده است بیان کرد: امسال نیز مبلغ 400 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده که به اقتصاد استان تزریق و به دست کشاورزان می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اشتغال 3 هزار نفر در کارخانه های قند آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.