طراحی و تدوین برگزاری ۱۳۳ برنامه فرهنگی برای تبریز۲۰۱۸

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برگزاری ۱۳۳ برنامه فرهنگی برای تبریز۲۰۱۸ طراحی و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن استوارآذر مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه شورای سیاستگذاری تبریز 2018 که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۳۳ رویداد و برنامه فرهنگی در کمیته فرهنگی و اجتماعی تبریز ۲۰۱۸ طراحی و تدوین شده است گفت: از این تعداد برنامه، ۲۷ برنامه بین المللی، ۲۰ برنامه ملی و بقیه استانی است.

وی با اشاره به اینکه تبریز در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به عنوان شهر علامه‌ها، شهر اولین‌ها و شهر بدون گدا معروف است اظهار کرد: باید این ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش در عرصه بین‌المللی معرفی شود.

استوارآذر با اشاره به اینکه 133 رویداد و برنامه فرهنگی در کمیته فرهنگی و اجتماعی تبریز 2018 طراحی و تدوین شده است، افزود: از این تعداد برنامه، 27 برنامه بین‌المللی، 20 برنامه ملی و بقیه استانی است.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی آموزش و فرهنگسازی در توسعه گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید آموزش‌های شهروندی در تبریز و استان جدی گرفته شود تا برای میزبانی بهتر این رویداد موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان با برگزاری 6 برنامه بین‌المللی در تبریز در سال 2018 موافقت کرده است، ابراز داشت: مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی در بهمن 96، مسابقات بومی و محلی در فروردین 97، مسابقات والیبال نشسته در اردیبهشت 97، والیبال قهرمانی آسیا در خرداد 97 و هندبال جوانان آسیا در آبان 97 از جمله برنامه‌های بین المللی به میزبانی تبریز است.

استوارآذر با بیان اینکه دانشگاه تبریز هم برنامه‌های بین‌المللی اجرا می‌کند خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی استاد شهریار در شهریور 97 و مسابقه بین المللی «تبریز شهر آینده» از جمله مهمترین رویدادهای بین‌المللی به میزبانی دانشگاه تبریز است.

وی برنامه‌های اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی را هم یادآور شد و ابراز داشت: برگزاری هفته فیلم اروپایی با حضور 8 کشور، برگزاری جشنواره موسیقی عاشیق لار و برگزاری نماها و آواها با عنوان ترنم آسمانی از خرداد تا دی 97 از مهمترین برنامه‌های فرهنگی ارشاد است.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره بین المللی پویانمایی در تابستان 97 توسط حوزه هنری خبر داد و افزود: برگزاری اوپرای بزرگ سرداران منتظر اعتبار است که به صورت 300 نفره اجرا شود که اگر تامین اعتبار شود بنا است که اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز هم در دست طراحی است برای سال 97 است خاطر نشان کرد: طرح نهضت داوطلبی تبریز 2018 در قالب 2000 داوطلب برای پذیرایی از میهمانان در صورت تامین اعتبار در خدمت این رویداد خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری کنگره بین‌المللی استاد شهریاردرتبریز2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار