خانوارهای عشایری در گتوند از سیلاب نجات یافتند

فرماندار گتوند از نجات 7 خانوار عشایری محصور در سیلاب رودخانه فصلی بر اثر بارندگی شدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدری غریبوند، فرماندار گتوند بیان کرد: بر اثر بارندگی شدید روز چهارشنبه و بالا آمدن آب رودخانه فصلی 7 خانوار عشایری اطراف صالح شهر در بخش مرکزی این شهرستان در محاصره سیلاب قرار گرفتند که با تلاش ستاد بحران به محل امن منتقل شدند.

وی اظهار داشت: این خانوارهای عشایری در حوالی شهر صالح شهر ساکن بودند که شب گذشته توسط بخشداری مرکزی، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و امور عشایر به محل امن اسکان داده شدند.

خدری غریبوند با بیان اینکه یک باب مدرسه برای اسکان این خانوارها به سامانه گرمایشی، اقلام امدادی و دیگر امکانات مورد نیاز مجهز شد تصریح کرد: این خانوارها هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارند.

حمید محمدپور، رئیس جمعیت هلال احمر گتوند گفت: قرار است تا ظهر امروز اقلام امدادی شامل پتو، پلاستیک، بخاری و اقلام غذایی بین این سیل زدگان توزیع شود.

سجاد شاه حیدر، رئیس اداره هواشناسی گتوند اذعان کرد: میزان بارندگی در روز چهارشنبه در گتوند 47.8میلیمتر ثبت شده است.

گفتنی است؛ بالا آمدن آب رودخانه فصلی چهارشنبه شب جاده دسترسی 3 روستای محمدی، دشت بزرگ و دهلران از توابع بخش عقیلی گتوند را قطع کرد.

همچنین آبگرفتگی 3 باب خانه در روستای محمدی، خسارت رسیدن به محل نگهداری دام و زیرآب رفتن بیش از یکصد هکتار از اراضی کشاورزی اطراف روستاهای دشت بزرگ، محمدی و دهلران عقیلی از جمله خسارت وارد شده سیل در این بخش بود.

انتهای پیام/گ

نجات خانوارهای عشایری محصور در سیلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.