افزایش 100 درصدی وقف در خوانسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسارگفت: موقوفات امسال در این منطقه 6 مورد است که نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن عمادی  افزود: یک قطعه زمین به ارزش پنج میلیون تومان برای هزینه‌های مسجد جامع شهرستان، یک قطعه زمین برای توسعه امامزاده ابراهیم(ع) به ارزش 10 میلیون تومان و یک باب منزل مسکونی به متراژ 72 متر مربع به ارزش 100 میلیون تومان برای کمک به بیماران صعب‌العلاج از جمله وقفیات امسال است.

وی همچنین وقف سه دانگ از شش دانگ یک باب مغازه به ارزش 100 میلیون تومان برای کمک به تهیه جهیزیه افراد بی‌بضاعت، کمک به جشن عید غدیر و کمک به بیماران صعب‌العلاج و وقف یک قطعه زمین مزروعی به ارزش 10 میلیون تومان در روستای قودجان برای روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) را از دیگر موارد وقف شده در شهرستان خوانسار عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار ترویج و آموزش قرآن کریم، کمک به ترویج فرهنگ وقف در جهت کمک به حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی، کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه نوعروسان بی بضاعت، کمک به بیماران صعب‌العلاج، کمک به سالمندان بی‌سرپرست، جشن عید غدیر و اعیاد شعبانیه و همچنین کمک به ایجاد موکب برای زائران پیاده‌

روی اربعین حسینی در شهرستان را از زمینه های وقف‌ از سوی واقفان برشمرد و ابراز امیدواری کرد مردم به سمت اینگونه مسائل جهت وقف سوق داده شوند.

وی وقف برای کمک به گسترش علم و فناوری و کمک به مستمندان، خانواده‌های زندانیان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل را از دیگر زمینه های وقف در شهرستان خوانسار دانست .

عمادی افزود :تعداد کل موقوفات متصرفی در شهرستان خوانسار 290 موقوفه است که شامل هزار و 176 رقبه و تعداد موقوفات غیر متصرفی 58 موقوفه ، 397 رقبه می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: همچنین مسجدهای این منطقه دارای 115 رقبه، حسینیه‌ها 46 رقبه، آرامستان‌های وقفی 13 رقبه و حوزه‌های علمیه دارای 4 رقبه هستند.

عمادی افزود: کل بقاع متبرکه شهرستان 12 بقعه بوده و در مجموع کل موقوفات شهرستان خوانسار 526 موقوفه است که شامل هزار و 574 رقبه است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.