مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشاوران تحصیلی در مدارس مناطق زلزله‌زده مستقر می‌شوند

محبی گفت: با بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده غرب کشور مشاورانی برای کمک به دانش‌آموزان از نظر روحی در این مناطق مستقر می‌شوند.

مشاوران در مدارس مناطق زلزله‌زده مستقر می‌شوندسلیمان محبی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 
در مورد آخرین وضعیت مدارس زلزله‌زده این استان، اظهار کرد: مدارس استان از شنبه این هفته در سراسر استان بازگشایی شدند و فقط مدارس 2 شهر ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب به دلیل شدت خسارات وارده از روز شنبه بازگشایی نشده بودند که با توجه به تلاش‌های آموزش و پرورش از چهارم آذرماه دایر خواهند بود.

وی ادامه داد: برای تأمین فضای آموزشی دانش‌آموزان در محل‌هایی که نیاز به کانکس است، این مسئله تأمین شده، همچنین برای برخی روستاها چادرهای گروهی ارسال کردیم، علاوه بر آن در مدارسی که ایمنی لازم برای حضور دانش‌آموزان برقرار است، معلمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه تصریح کرد: اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد، اما فرهنگیان و معلمان در مدارس حاضر شده تا روند آموزشی را دنبال کنند.

محبی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای ما اهمیت دارد، بازسازی روحی و روانی دانش‌آموزان است، چرا که به دلیل این حادثه برخی از دانش‌آموزان خانواده خود را از دست دادند و فضا به گونه‌ای است که بار روانی برای آنها به دنبال داشته است. البته از طرف آموزش و پرورش مشاورانی در مدارس در حال استقرار هستند تا به کمک دانش‌آموزان بیایند، اما به هرحال این مسئله زمان‌بر بوده و به سرعت برطرف نمی‌شود.

انتهای پیام/

بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده از شنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.