پوجدمون از دریافت مستمری ۱۳۳ هزار دلاری خود امتناع کرد

رئیس دولت منحل شده کاتالونیا که خود را همچنان بر سر کار می‌داند، از دریافت حقوق بازنشستگی خودداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، کارلس پوجدمون، رئیس دولت پیشین کاتالونیا، به مخالفت با دولت مرکزی اسپانیا ادامه می‌دهد. این در حالی است که دولت مادرید به کنترل مستقیم شرایط در منطقه خودمختار کاتالونیا اقدام کرده است.

کارلوس پوجدمون که خود را همچنان رئیس دولت کاتالونیا می‌داند، مستمری خود را به دلیل فعالیت در این سمت رد کرد. حال که او از سمت خود برکنار شده است، مستمری سالانه ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ دلاری به او تعلق گرفته است.

در روز‌های گذشته، وزیر دارایی اسپانیا برای درخواست حقوق بازنشستگی به پوجدمون ضرب‌الاجلی ۱۰ روزه داد. بر اساس قوانین کاتالونیا، کل مستمری او برابر با ۸۰ درصد حقوق او خواهد بود و در بازه زمانی ۴ ساله به او پرداخت خواهد شد.

همچنین، او در صورتی که به سن ۶۵ سالگی برسد، از مستمری اضافه‌‎ای برابر با ۶۰ درصد حقوقش در دوران ریاست دولت کاتالونیا بهره‌مند خواهد شد.

در اواخر ماه اکتبر و در پی انحلال دولت و پارلمان کاتالونیا از جانب دولت مرکزی اسپانیا به دلیل اعلام استقلال این منطقه خودمختار، پوجدمون همراه با چند وزیر دولت کابینه خود به بروکسل گریخت.

در اوایل ماه نوامبر، مادرید برای پوجدمون و چند وزیر دولت کاتالونیا به اتهام نافرمانی، سازماندهی شورش و اختلاس از هزینه‌های دولتی حکم بازداشت صادر کرد که می‌توانست آن‌ها را به بیش از ۵۰ سال حبس محکوم کند. پوجدمون گفت: در صورتی که اجرای محاکمه‌ای عادلانه برای او تضمین شود، به کاتالونیا بازخواهد گشت.

روز ۱۷ نوامبر، دفتر دادستانی بروکسل درخواست استرداد پوجدمون و همراهان او به اسپانیا را اعلام کرد.

انتهای پیام/

تداوم مخالفت پوجدمون با دولت مرکزی اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار