پایش تمام روستاهای قصرشیرین از لاشه های تلف شده

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین از اتمام پایش تمام روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار پاک‌باز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قصر شیرین بیان کرد: از همان ساعات ابتدای وقوع زلزله با توجه به حساسیت موضوع با حضور مسئولان ستادی و روسای شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در اداره کل دامپزشکی استان کمیته فنی بحران زلزله تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برآورد شد و اکیپ‌های اداره کل دامپزشکی استان برای بررسی روستاهای درگیر به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و همزمان با کمک مسئولان اداره کل و سازمان دامپزشکی اقلام موردنیاز به بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قصر شیرین بابیان اینکه تمامی روستاهای این شهرستان پایش شده است، گفت: کل تلفات دام این شهرستان در اثر زلزله ۱۸ رأس دام سبک، ۲ رأس دام سنگین و پانصد قطعه طیور بود که معدوم‌سازی آنها انجام شد.

پاک‌باز بیان داشت: بیشتر تلفات در شهرستان سرپل ذهاب اتفاق افتاده است، چراکه در این شهرستان برخی از روستاها از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب‌شده‌اند.

وی از استقرار ستاد پشتیبانی عملیات دامپزشکی در شهرستان قصر شیرین خبر داد و گفت: عملیات خدمت‌رسانی دامپزشکی با حضور شصت و پنج اکیپ از اداره کل دامپزشکی ۴ استان کشور (ایلام، همدان، لرستان و کردستان) در این مناطق برای جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به انجام ضدعفونی جایگاه‌های دامی و حفر گودال تلفات برای لاشه دام‌های تلف‌شده توسط همکاران در این شصت و پنج اکیپ، بیان داشت: همچنین اکیپ‌هایی از شهرستان‌های استان همچون صحنه، اسلام‌آباد غرب، دالاهو و گیلان غرب به این مناطق اعزام‌شده‌اند.

انتهای پیام/ز

۶۵ اکیپ لاشه دام های تلف شده را دفن کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار