رئیس میراث فرهنگی گرمی؛

روستای «کلانسورا» در گرمی قابلیت تبدیل به موزه معماری روستایی را دارد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی گفت: روستای کلانسورا در گرمی به دلیل قدمت تاریخی قابلیت تبدیل شدن به موزه معماری روستایی را دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، روح الله محمدی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی افزود: روستای کلانسورا قدمتی 8 هزار ساله داشته که 8 سال قبل به دلیل رانش زمین، ساکنان آن روستا را ترک کرده اند.

وی تاکید کرد: بعد از مهاجرت، ساکنان در شهرکی در نزدیک روستا ساکن شده اند و در حال حاضر این روستای تاریخی خالی از سکنه است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی متذکر شد: این روستا به لحاظ معماری، سابقه هشت هزار ساله معیشت دامداری و کشاورزی و مردم شناسی جذابیت تبدیل شدن به موزه معماری را دارد.

محمدی افزود: میراث فرهنگی می تواند با مشارکت بخش خصوصی بخشی از روستا را جهت بوم گردی و ایجاد فرصت تحقیق و مطالعه مردم شناسان و علاقه مندان آماده سازی کند.

وی با تاکید به اینکه شهرستان گرمی جاذبه های تاریخی متعددی در بافت روستایی دارد، ادامه داد: از جمله اینکه سه روستای نمونه گردشگری گیلارلو، داش دیبی و اینی در شهرستان شناسایی شده است.

محمدی بیان کرد: علاوه بر روستای هدف گردشگری برزند چند روستا نیز مستعد گردشگری است.

وی افزود: بهسازی راه های روستایی و ایجاد اقامتگاه دو نیاز اساسی برای توسعه گردشگری روستایی شهرستان گرمی است.

انتهای پیام/ح

روستای کلانسورا گرمی قدمتی 8 هزار ساله دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.