معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ؛

معرفی برترینهای مسابقات منطقه‌ ای جشنواره قصه‌گویی در تبریز

رقابت‌ های منطقه‌ ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز با شناخت نفرات برتر در تبریز به کار خود پایان داد.

معرفی برترینهای مسابقات منطقه‌ ای جشنواره قصه‌گویی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در بخش رضوی این جشنواره : سولماز صادق زاده نصر آبادی با قصه زیارت نامه دهم از آذربایجان شرقی برتر شناخته شد.


در بخش آزاد هم پریسا صدایی آذر با قصه دزد و پادشاه از اردبیل برگزیده شد و در بخش کانونی فاطمه برمال با قصه حسن کچل از اردبیل ، لیلا ابراهیمی با قصه فرشته از قزوین و منیژه واحد با قصه نقل رستم از گیلان به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.


قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت : 6 هزار و 737 قصه گو از سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند و شرکت کنندگان حوزه یک در تبریز رقابت کردند.


وی افزود : حوزه یک این جشنواره شامل استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، قزوین و گیلان است و 34 نفر از قصه گوهای این مناطق به مرحله نهایی راه یافتند.


وی با اشاره به تغییراتی که از دوره 19 در این جشنواره ایجاد شده است گفت : سعی کرده ایم بخشی از شرکت کنندگان را پدربزرگها و مادربزرگها و خود نوجوانان تشکیل دهند چرا که آداب و رسوم و سنتها از زبان ریش سفیدان بیان می شود و از سوی دیگر نوجوانان مستعد قصه پردازی هم شناسایی می شوند.


وی اهداف اصلی جشنواره را نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی و احیای نقش قصه ها در تربیت نسل آینده برشمرد.


شهرتی فرمعاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره قصه گویی گفت: با تفکر در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می توان دریافت قصه گویی یک راه و روش صحیح و انسانی زیستن و عاطفی بودن است که این عاطفه در شعر ها و قصه های اعضای کانون مشخص است.


وی افزود : این موضوع نشانگر این است که ما برخلاف حرکت با تکنولوژی دنبال جامعه خشک و ماشینی نیستیم.


امسال در مجموع 52 نفر از استانها به بخش بین المللی راه پیدا می کنند که با اضافه شدن قصه گویان خارجی از 12 کشور جهان ، 63 نفر به رقابت می پردازند.


رقابت‌ های منطقه‌ ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در حوزه یک کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 30 آبان تا 2 آذر در تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/خ

احیای نقش قصه ها در تربیت نسل آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار