ماریا زاخارووا:

تصمیم آمریکا درباره کره شمالی ممکن است به یک فاجعه جهانی بیانجامد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام ترامپ در قرار دادن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم را ترسناک خواند.

تصمیم آمریکا درباره کره شمالی ممکن است به یک فاجعه جهانی بیانجامدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز (پنجشنبه) گفت تصمیم آمریکا برای افزودن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم اقدامی بود که ممکن است با تشدید شرایط در شبه جزیره کره منجر به یک «فاجعه» جهانی شود.

ماریا زاخارووا در این باره هشدار داد اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای قرار دادن نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم «یک اقدام ترسناک دیگر» است که تنش های موجود را کم نخواهد کرد. او افزود: پاسخ به این سوال که «آیا چنین اقداماتی کمکی به کاهش تنش ها می کند یا خیر؟»، واضح است: خیر، این اقدامات کمک نمی کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه که در جمع خبرنگاران این اظهارات را بیان می‌کرد، افزود: «چنین اقداماتی شرایط مربوط به کره شمالی را افراطی می کند، این موضوع با یک فاجعه بزرگ نه تنها منطقه ای بلکه با مقیاس جهانی پایان می یابد». او افزود سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در جریان سفر روز جمعه تارو کونو، همتای ژاپنی اش به روسیه، در مورد بحران کره شمالی با او صحبت خواهد کرد.

زاخارووا در ادامه گفت: «دو طرف بر روی روابط دو جانبه تمرکز خواهند کرد؛ اما شرایط بین المللی از جمله شرایط شبه جزیره کره و مسئله سوریه نیز مورد گفتگو قرار می گیرد».

 

انتهای پیام/

انتقاد زاخارووا از آمریکا به سبب افزودن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار