انتقاد شدید وزیر خارجه ترکیه از رویکرد کشور‌های اروپایی و ناتو در قبال آنکارا

مولود چاووش اوغلو در دیدار با همتای ایتالیایی‌اش گفت کشور‌های اروپایی به جای اینکه آنکارا را متحد خود بدانند، آن را به عنوان دشمن معرفی می‌کنند.

انتقاد شدید وزیر خارجه ترکیه از رویکرد کشور‌های اروپایی و ناتو در قبال آنکارابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با همتای ایتالیایی خود، از کشورهای اروپایی به شدت انتقاد کرد. چاووش اوغلو گفت کشورهای اروپایی به جای اینکه آنکارا را متحد خود بدانند، آن را به عنوان دشمن معرفی می کنند. وی از نبود حمایت کافی از سوی ناتو نیز شکایت کرد.

چاووش اوغلو که به منظور شرکت در دهمین مجمع ترک-ایتالیا در رم به سر می برد، با انجلینو آلفانو، همتای ایتالیایی، خود دیدار و گفت و گو کرد. این دیدار در مرکز بانک یونی کردیت مجمع ترک-ایتالیا صورت گرفت و حدود نیم ساعت به طول انجامید.

در ملاقات وزرای امور خارجه ترکیه و ایتالیا، روابط دو کشور، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا، لیبی، سوریه، لبنان، تحولات واقع در منطقه خاورمیانه و مسئله پناهجویان که دو کشور با آنها روبرو هستند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره گفت: «برخی کشورهای اروپایی خود را ارباب اروپا تصور می کنند و اجازه نمی دهند دیگر کشورها حتی به عضویت این اتحادیه در آیند».

انتهای پیام/

انتقاد چاووش اغلو از رویکرد اتحادیه اروپا در قبال ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار