اراضی شیب دار؛

تبدیل ۶۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار لرستان به باغات دیم

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۶۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار لرستان به باغات دیم تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی لرستان جز اراضی شیب‌دار هستند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی متعهد شده در برنامه ششم توسعه ۵۰۰ هزار هکتار باغ شیب‌دار در اراضی احداث کند و این ۵۰۰ هزار هکتار بین استان‌های مستعد تقسیم شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه قریب به ۶۰ هزار هکتار در برنامه توسعه ششم باغ دیم در اراضی شیب دار برای لرستان در نظر گرفته شده است، افزود: در همین راستا برای امسال در نظر داریم ۴ هزار و ۵۳۱ هکتار اراضی شیب‌دار استان را به باغات دیم تبدیل کنیم.

این مسئول اظهار داشت: به همین دلیل کارگاه آموزشی به منظور آشنایی کشاورزی با اصول و مبانی توسعه باغ دیم در استان برگزار می‌شود.

حسنی مقدم در خصوص تاثیر میزان بارندگی در توسعه باغات دیم افزود: به اعتقاد ما در هرنقطه‌ای میزان بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر با پراکنش ۴ بار در سال و هر بار حداقل ۲۵ میلی‌متر بارندگی باشد برای احداث باغ مطلوب خواهد بود، بنابراین به دنبال توسعه باغات دیم در سطح استان هستیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: عملیات اجرایی توسعه باغات دیم در استان نیز آغاز شده که امیدواریم در آینده با بهره‌برداری اقتصادی این باغات امید به زندگی در روستا و سطح اقتصاد روستاییان افزایش یابد.

انتهای پیام/م

۶۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار لرستان به باغات دیم تبدیل  می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار