اظهارات جنجالی دستیار منصوریان درمورد نفت تهران و استقلال:

تنها راه وصول مطالبات طلبکاران نفت برخورد چکشی با این باشگاه است/ مهره سوخته‌های استقلالی نما سکوت کنند

علی چینی گفت: تنها راه وصول مطالبات طلبکاران نفت تهران برخورد چکشی فدراسیون فوتبال و مهدی تاج با این باشگاه است.

علی چینی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره آخرین وضعیت طلبکاران باشگاه نفت تهران و تلاش های مجمع وزارت نفت برای کسب سهمیه آسیا بیان کرد: اگر قرار است نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند ابتدا باید بدهی هایش را تسویه کند اما تاکنون مسئولان این باشگاه هیچ تماسی برای پرداخت مطالباتمان با ما نگرفته اند.

او افزود: از طرفی داستان باشگاه نفت با سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاملا متفاوت است. جهانیان برای خرید نفت تهران ضمانت داده است و طبق همین امر قرار بود تمام بدهی ها را تسویه کند در حالی که پرسپولیس و استقلال تیم های  دولتی هستند و شخص سومی در این میان وجود ندارد که اعلام کند در ازای دراختیار گرفتن مالکیت استقلال و پرسپولیس بدهی آن ها را تسویه می کند.

جهانیان هم مانند مالک قبلی دنبال سوء استفاده از اسم نفت تهران است

مربی اسبق نفت تهران خاطرنشان کرد: مالک قبلی باشگاه نفت و جهانیان به دنبال سوء استفاده از برند نفت و تبلیغ برای خودشان بودند. در قرارداد انتقال مالکیت نفت تهران به آن ها قید شده است که باید حق و حقوق طلبکاران را پرداخت کنند اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. بنابراین مسئولان این باشگاه به هیچ وجه نبایست خودشان را با استقلال و پرسپولیس مقایسه کنند. مجمع وزارت نفت تیم را به جهانیان تحویل داده و در یکی از بندهای قرارداد انتقال شرط کرده است باید تمام بدهی ها تسویه شود. این موضوع خیلی ساده و قابل فهم است اما نمی دانم چرا هیچکس به داد ما نمی رسد.

نادیده گرفتن زحمت مربیان و بازیکنان سابق نفت غیراخلاقی است و کمیته اخلاق در کنار پیگیری حضور فوتبالیست ها در قهوه خانه باید به این امر هم رسیدگی کند

چینی با اشاره به اهمال فدراسیون فوتبال در برخورد با باشگاه نفت تاکید کرد: تاج، ساکت و مسئولان کمیته اخلاق که همه جا برای مبارزه با فساد سینه سپر می کنند باید بدانند پرداخت نشدن حقوق افرادی که سال ها برای نفت زحمت کشیده اند هم جزء مباحث اخلاقی است. حتما نبایست مسائل غیراخلاقی در قهوه خانه ها اتفاق بیفتد تا مسئولان با آن ها برخورد کنند.  قرارداد ما در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ثبت شده است و اگر مدیران باشگاه نفت بخواهند آن را نادیده بگیرند، کار غیر اخلاقی انجام می دهند.

او ادامه داد: تمام تیم ها باید بدهی هایشان را پرداخت کنند اما به هیچ وجه درست نیست برخی افراد برای مطرح کردن خودشان وارد فوتبال شوند و پس از گذشت چند ماه با اعلام اینکه نمی توانند تیمداری کنند بگویند خداحافظ. تا چه زمانی قرار است این بازی ادامه داشته باشد و امثال گلرخسار، جهانیان و X و Y چنین اقدام هایی انجام دهند.

وزارت نفت ابتدا پول ما را بدهد و اگر نمی خواهد تیمداری نکند

چینی درباره راهکار تسویه حساب با طلبکاران باشگاه نفت تصریح کرد: بهترین راهکار اینست که ابتدا تیم را به شرکت نفت بازگردانند و فدراسیون و کمیته انضباطی با اقدام ضربتی حق طلبکاران را از شرکت نفت بگیرند. تفاوتی هم ندارد که این شرکت قصد تیمداری دارد یا خیر. قرارداد ما مانند چک معتبر است و وزارت نفت باید طبق این قراردادها طلبمان را تسویه کند. پس از پرداخت پول بازیکنان و مربیان قبلی نفت هم اگر تمایلی به تیمداری ندارد این کار را انجام ندهد.

فدراسیون باید چکشی برخورد کند تا سایر تیم ها رویه نفت را پیش نگیرند

او درمورد اعتقاد جهانیان مبنی بر صوری بودن قرارداد برخی طلبکاران نفت تهران گفت: این حرفی بیهوده است. مگر می توان زیر قراردادی که در فدراسیون فوتبال ثبت شده است بزنیم و بگوییم طبق بررسی های تیم حقوقی ما این قراردادها مستند نیست. باید با باشگاه نفت چکشی برخورد شود. در نشستی که سال گذشته با مهدی تاج داشتیم به او اعلام کردم اگر با نفت برخورد نشود تمام تیم ها رویه این تیم را به کار می گیرند و تصور می کنند می توانند بدون اینکه کسی جلوی آن ها را بگیرد با بازیکن و مربی قرارداد میلیاردی ببندند اما پول آن ها را پرداخت نکنند.

چه داستانی وجود دارد با این حجم از بدهی به نفت مجوز حضور در لیگ برتر می دهند؟

چینی افزود: شنیده ام‌ سیاه جامگان(مشکی پوشان) هم به تازگی چنین رفتاری را نسبت به بازیکنان و مربیانش انجام می دهد و علیرضا مرزبان قصد جدایی از این تیم را دارد. در این هرج و مرج باشگاه ها با بازیکن و مربی 2 میلیارد قرارداد می بندند اما 200 میلیون به آن ها پرداخت می کنند. تنها رئیس فدراسیون می تواند جلوی آشفتگی موجود را بگیرد. نمی دانم داستان چیست که با وجود بدهکاری های فراوان نفت به این تیم جواز حضور در لیگ برتر می دهند؟

از گرسنگی بمیرم هم از استقلال شکایت نمی کنم

مربی سابق استقلال تهران درمورد بحث طلبش از این باشگاه گفت: جزء خانواده استقلال هستم و با وجود اینکه از این تیم طلب دارم هیچ وقت شکایت نمی کنم. حتی اگر از گرسنگی بمیرم از استقلال شکایت نمی کنم. هرچند علاقه زیادی به شکایت از نفت و پیگیری این امر دارم.

چینی درمورد وضعیت استقلال پس از جدایی علیرضا منصوریان و دستیارانش و روی کار آمدن وینفرد شفر اظهار کرد: به دلیل اینکه درهفته های اخیر درگیر بیماری پدرم و عمل جراحی او بودم اطلاع خاصی از وضعیت استقلال ندارم اما به نظر من این تیم می توانست مقابل سیاه جامگان برنده شود و با بدشانسی از کسب 3 امتیاز محروم شد. در صورتی که اعضای هیئت مدیره به جای مصاحبه از بازیکنان و کادرفنی استقلال حمایت کنند، وضعیت این تیم درست می شود.

برخی اعضای هیئت مدیره استقلال برای ضربه زدن به منصوریان و دستیارانش برنامه ریزی کردند

او افزود: متاسفانه در زمان سرمربیگری منصوریان در استقلال برخی اعضای هیئت مدیره برای ضربه زدن به او و دستیارانش برنامه ریزی های زیادی انجام دادند اما آن ها باید بفهمند استقلال اکنون جزء بهترین تیم های ایران است و شک نکنید اگر تا حدی به بازیکنان و کادرفنی پر و بال دهند،  نتیجه می گیرد.

مهره سوخته های استقلالی نما سکوت کنند، وضعیت تیم درست می شود

مربی سابق استقلال خاطرنشان کرد: امیدوارم برخی پیشکسوتان استقلالی نما که مهره سوخته چهره هایی خاص هستند هم در شرایط فعلی سکوت کنند چراکه اگر حرف نزنند کسی به آن ها نمی گوید، لال هستند. آیا آن ها می خواهند با مصاحبه کردن خودشان را مطرح کنند؟ اجازه دهند بازیکنان بدون استرس بازی کنند چراکه روزهای درخشانی پیش روی استقلال است‌. رضا افتخاری زحمات زیادی برای استقلال می کشد و بهتر است اعضای هیئت مدیره هم این رویه را پیش بگیرند.

اطلاعی از حضور منصوریان در نفت یا سپاهان ندارم

چینی درباره احتمال حضور علیرضا منصوریان در نفت تهران یا سپاهان در تعطیلات نیم فصل بیان کرد: از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم چراکه این روزها بیشتر درگیر زندگی شخصی ام هستم. امیدوارم هر اتفاقی می افتد خیر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار