عارف در کنگره انجمن اسلامی معلمان ایران؛

پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اشاره به لزوم توجه بر مطالبات معلمان تأکید کرد: پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است.

پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان استبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در مراسم کنگره انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: امیدوارم بسیج که میراث گرانقدر امام(ره) است در جایگاه حقیقی خود که بالاتر از حزب و گروه است قرار گیرد و در جایگاه واقعی فراجناحی خود بتواند ایفای نقش کند.

وی افزود: لازم می‌دانم نسبت به برگزاری این کنگره به معلمان تبریک بگویم و از اقدامات این تشکل در ایجاد انسجام در جریان اصلاحات تقدیر به عمل آورم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری با بیان اینکه راهبرد اصلی ما در گفتمان اصلاحات که آن را گفتمانی برآمده از انقلاب و خط امام(ره) می‌دانیم حضور در صحنه است، تصریح کرد: در این راستا از منافع فردی به خاطر منافع حزبی و از منافع حزبی به خاطر منافع جریانی و از منافع جریانی نیز به خاطر منافع ملی عبور می‌کنیم.

عارف بیان کرد: دغدغه ما اجرایی شدن اسناد بالادستی است و در بحث آسیب‌های اجتماعی با بحران‌هایی اساسی مواجهیم. بالا رفتن نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، روند صعودی آمار اعتیاد، از بین رفتن قبح فساد و مسائلی از این دست نیازمند توجهی جدی است و باید با فکری عاجل با این آسیب‌ها برخورد کنیم، چرا که اگر فکر عاجلی برای حل آسیب‌های اجتماعی نکنیم، نظام در آینده با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را در تربیت نسل نوجوان و جوان کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم با این معضلات برخورد کنیم باید توجه خودمان را به معلمان معطوف کنیم.

وی ادامه داد: معلمان در تمام حوزه‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا مهمترین شاخصه در برنامه‌های توسعه، منابع انسانی ما هستند. مزیت ما منابع زیرزمینی نبوده، بلکه مزیت ما نیروی انسانی است و رفتار و شیوه تربیت معلم، این سرمایه را بارورتر می‌کند.

عارف تأکید کرد: اجرایی شدن این اسناد در گروی فعالیت معلم است و سوال اینکه چه اقدامی برای فعال شدن معلمان در راستای اجرای این اسناد انجام دادیم.

وی گفت: آیا امروز معلم ما امنیت شغلی دارد؟ آیا معلمان می‌توانند نقشی را از آنها انتظار داریم، محقق کنند؟ حدود دو سال پیش در جمعی عرض کردم که اگر به جایی رسیدیم که اولویت شغلی اول همه فرزندان‌مان در خانواده‌ها معلم شدن باشد.

عضو فراکسیون امید گفت: وقتی معلمان برای پیگیری مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست. چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است.

عارف بیان اینکه اگر زندگی برجسته‌ترین دانشمندان کشورمان را مطالعه کنید، بی‌شک یکی از نقاط عطف را تأثیر یک معلم می‌یابیم، تصریح کرد: من کسی نیستم، یک معلم کوچکم اما وقتی زندگی خود را مرور می‌کنم متوجه می‌شوم آنچه امروز هستم، مدیون دو معلم و یک مدیر مدرسه است.

وی با اشاره به لزوم توجه بر مطالبات معلمان تأکید کرد: برای اینکه ببینیم آیا وظایف‌مان را در قبال معلمان به خوبی انجام داده‌ایم باید ببینیم اولا فرزندانمان معلمی را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند و نیز باید ببینیم که آیا مطالبات معلمان را مورد توجه می‌دهیم و ببینیم وضعیت معیشتی معلمان در وضعیت مناسب است یا نه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
معلمان نصف بیشتر ساله تعطیل هستند پنجشنبه ها و جمعه ها و یک روز دیگر هفته+ سه ماه تابستان و 14 روز فروردین و چند روز پایانی اسفند، باران و برف بیاید تعطیل، بین تعطیلین، تعطیل. یک وزارتخانه هم دارند که دائما پیگیر مشکلات آنهاهست. برخی کارمندها تا آخرین روز سال سرکارند و از 5 فروردین باید برن سرکار و هوا بشدت گرم باشه یا سرد باید سرکار باشند
Iran (Islamic Republic of)
حسن محدث
۱۶:۴۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
من یک بازنشسته سال 82هستم با15سال مدیرت و معاونت دبستان دوشیفت و1100 دانش اموزحقوقم1640هزارتومان
آخرین اخبار