پایان همایش ملی انجمن مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران در شیراز

شانزدهمین همایش ملی انجمن مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران در شیراز به پایان رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در شانزدهمین همایش ملی انجمن مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران، متخصصان، کارشناسان و صاحبنظران هماتولوژی و انکولوژی، جدیدترین یافته‌های علمی خود را در زمینه انواع سرطان ها، شیوع آن‌ها و روش‌های نوین درمانی به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

قوام زاده رئیس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران اظهار کرد: اگر چه روند شیوع سرطان در ایران روبه افزایش است، اما روند افزایش در ایران از میزان رشد سرطان در کشور‌های اروپایی و آمریکایی پایین‌تر است.

وی، اختلالات ژنتیکی و دستکاری‌های ژنتیکی در بذر‌های کشاورزی، هورمون‌ها و مواد افزودنی به مواد غذایی را از علل شیوع سرطان در ایران اعلام کرد و افزود: آلودگی هوا هم از مشکلات ایران است که باید بررسی شود.

رضوی از فوق تخصصان خون و سرطان نیز بیان کرد: پرتو‌های رادیواکتیو، اختلالات ژنی، عوامل محیطی مثل عوامل شیمی درمانی و دارو‌ها در محیط و سیگار کشیدن از دیگر عوامل سرطان زا است.

متخصصان در شانزدهمین همایش ملی انجمن مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران، از سرطان روده، سینه، ریه، و معده به عنوان شایع ترین‌ها انواع سرطان‌ها در ایران نام بردند؛ که سرطان معده روند افزایشی بیشتری دارد.

بر اساس آمار ارائه شده در هفته نامه اخبار پزشکی و به نقل از علی قنبری مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در حال حاضر ۳۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۹۰ هزار بیمار سرطانی در کشور اضافه و هر سال ۵۰ هزار مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران ثبت می‌شود.

دهقانی دبیر اجرایی همایش نیز گفت: در مدت ۳ روز برپایی این همایش جدیدترین یافته‌های علمی و روش‌های تشخیص و درمان سرطان ها‌ی شایع در قالب ۱۴ سخنرانی و ۳ پنل ارائه شد.

انتهای پیام/ن

شیراز میزبان شانزدهمین همایش ملی انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار