سازمان ملل: شرایط برای بازگشت امن و پایدار مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش فراهم نشده است

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد برای اطمینان از بازگشت « امن و پایدار » آوارگان مسلمان، شرایط هنوز فراهم نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد امروز (جمعه) اعلام کرد برای اطمینان از بازگشت « امن و پایدار » آوارگان مسلمان روهینگیایی که به بنگلادش پناه برده‌اند، شرایط هنوز فراهم نشده است.

آدریان ادوارد، سخنگوی این کمیساریا در کنفرانس خبری در ژنو گفت شرایط کنونی در ایالت راخین میانمار امکان بازگشت امن و پایدار را فراهم نمی‌کند.

این کنفرانس خبری یک روز پس از توافق میان دو کشور میانمار و بنگلادش برگزار شده است. براساس این توافق بازگشت روهینگیایی ها به میانمار « در کمتر از دو ماه » پیش بینی شده است.

ادوارد گفت آوارگان همچنان به فرار از خشونت‌ها در میانمار ادامه می‌دهند. شمار بسیاری از آنها متحمل خشونت، تجاوز، آزار و اذیت‌های فیزیکی و روانی شده اند. برخی شاهد مرگ اعضای خانواده و دوستانشان بوده اند. اکثر آنها برای آنکه به محل سکونت خود باز گردند چیزی ندارند و روستاهایشان ویران شده است.

این سخنگو خاطرنشان کرد ضروری است بازگشت این آوارگان به شکلی عجولانه صورت نگیرد و رضایت آوارگان در نظر گرفته شود. باید راه حل های پایدار برای بازگشت آنها فراهم شود.

انتهای پیام/

شرایط برای بازگشت مسلمانان روهینگیایی به میانمار مناسب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار