پیروزی جبهه مقاومت ، نتیجه مجاهدت مدافعان حرم

امام جمعه تبریز گفت : پیروزی جبهه مقاومت انقلاب اسلامی در سوریه و عراق نتیجه مجاهدت و ایثار مدافعان حرم است که طومار گروهک تروریستی داعش را در هم پیچید.

پیروزی جبهه مقاومت ، نتیجه مجاهدت مدافعان حرمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی آل‌هاشم  امام جمعه تبریز،در خطبه‌های نماز جمعه امروزافزود : پیروزی جبهه مقاومت ، نتیجه مجاهدت مدافعان حرم این پیروزی بزرگ افزود : در روزهای گذشته مقاومت و پایمردی مجاهدان و مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) به بار نشست و شیرازه گروه تروریستی و صهیونیستی - تکفیری‌ داعش در عراق و سوریه از هم پاشید.


وی گفت : بیش از چهار سال از اعلام خلافت خودخوانده داعش ، شرارت‌ها و جنایت بی‌سابقه تکفیری‌ها و خسارت سنگین آنها بر پیکره جهان اسلام می‌گذرد و در نهایت این روزها شاهدیم این جنایتکاران تمام پایگاه‌های شهری خود را از دست دادند و آخرین میخ‌ها بر تابوت آنان زده شد.


نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی با اشاره به این که این پیروزی بزرگ و درخشان بیش از هرکسی متعلق به مجاهدانی است که از ایران، سوریه، لبنان ،عراق، پاکستان و افغانستان به دفاع از حرمین شریف رفته بودند خاطرنشان کرد : پس از سال ها فراز و نشیب های فراوان ، مدافعان حرم با تقدیم صدها شهید و جانباز اجازه ندادند توطئه غربی‌ها در خصوص تسلط بر جهان اسلام و تشیع به نتیجه برسد.


امام جمعه تبریز با قدردانی از همه مدافعان حرم به ویژه سردار سلیمانی افزود: این پیروزی بزرگ با لطف خداوند متعال ، اتحاد و انسجام همه نیروی مجاهدان و با هدایت و فرماندهی حضرت امام خامنه‌ای اتفاق افتاد و تداوم هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام در منطقه ضروری است.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تبریک این پیروزی بزرگ به محضر حضرت ولیعصرعج ، مقام معظم رهبری ، خانواده شهدای مدافعان حرم و ملت مسلمان ایران اسلامی بر حفظ هوشیاری و آمادگی دفاعی تاکید کرد .


وی در ادامه خطبه ها با تبریک هفته بسیج با قدردانی از فداکاری و اخلاص بسیجیان گفت : عامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف وجود تفکر و اراده بسیج در جامعه است.


امام جمعه تبریز مهم‌ترین امتیاز بسیج را پاسداری از هویت ملی و دینی همچنین حضور در همه عرصه‌ ها دانست و گفت: مهم‌ترین وظیفه بسیج ترویج ارزش‌های اسلامی و راهنمایی نسل جوان کشور به سوی حقیقت است.


وی افزود: بسیجی بودن یک فرهنگ است و بسیج در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم ثابت کرده که کارساز بوده و نقش بسیار مهم دارد و ما نیازمند تفکر بسیجی هستیم.

 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد : بسیج در همه فتنه‌ها از جمله فتنه های ۷۸ و ۸۸ کارآمدی خود را به منصه ظهور رسانید و پاسخ کوبنده‌ای به بیگانگان دشمنان جمهوری اسلامی داد.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به به زلزله اخیر استان کرمانشاه همیاری و مشارکت مردم را در این حادثه ستود و گفت: زلزله غرب کشور دل همه را به درد آورد ولی حضور ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در منطقه زلزله‌زده دل مصیبت‌زدگان را آرام کرد.


امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مقاوم سازی مناطق مختلف روستایی و شهری ضروری است ، افزود: باید مسئولان برای مقاوم‌سازی مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستانها و مناطق حاشیه‌ ای اقدام کنند تا شاهد بروز حوادث تلخ مختلف نباشیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به سالگرد وقوع حادثه دلخراش قطار تبریز- مشهد هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این حادثه جمعی ازعزیزان زائر امام رضا(علیه السلام ) جان خود را از دست دادند و متاسفانه با وجود گذشت یک سال هنوز مقصران این حادثه مشخص نشده است.


وی شناسایی و برخورد با مقصران حادثه قطار تبریز- مشهد را خواستار شد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و تا رسیدن به نتیجه نهایی این حادثه دست از پیگیری برندارند چرا که باید بدانیم آیا مقصران حادثه قطار شناسایی شده‌اند و اگر شناسایی شده‌اند چه برخوردی با آنها شده است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) ،آغاز امامت حضرت مهدی موعود را تبریک گفت.

 

انتهای پیام/خ

 

تداوم هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام در منطقه ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار