برداشته شدن ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی روسیه به ترکیه

معاون وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد ترکیه ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از این کشور را لغو کرده است.

برداشته شدن ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی روسیه به ترکیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یوگنی گرومیکو -- معاون وزیر کشاورزی روسیه -- امروز (جمعه) اعلام کرد ترکیه عملا ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از این کشور را لغو کرده است.

بر این اساس، معاون وزیر کشاورزی روسیه با اعلام این مطلب افزود ترکیه دیگر هیچ گونه "مقررات دست و پا گیر اداری" را در قبال واردات محصولات کشاورزی از روسیه اعمال نمی کند.

وی افزود: دشواری ها و پیچیدگی های رویه ای ترکیه در خصوص واردات محصولات کشاورزی از روسیه، در حال حاضر عملا لغو شده است. شاید این فرآیند اکنون در برخی مراحل با مشکلات و نقص‌های کوچکی روبرو باشد؛ اما این موضوع تقریبا حل شده است.

گرومیکو تاکید کرد ترکیه همچنین فرآیند تایید فاکتور اجناس وارداتی از روسیه را لغو کرده است. نمایندگان تجاری روسیه اعلام کرده اند هیچ مشکل جدی و منعی در خصوص قراردادهای دوجانبه وجود ندارد.

اعلام این موضوع در حالی است که ترکیه در ماه اکتبر سال 2017، محدودیت های جدیدی را در قبال واردات محصولات کشاورزی از روسیه اعمال کرد. این محدودیت ها بر واردات گندم، روغن پالایش نشده آفتاب گردان، ذرت و سایر محصولات کشاورزی از روسیه تاثیر گذاشت.

انتهای پیام/

از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی روسیه به ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار