محمد جواد محسنی:

گردهمایی مسلمین، پاسخ‌ دندان شکنی به گروه های تکفیری است

مدیر شبکه تلویزیونی تمدن در حاشیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها گفت: برگزاری نشست‌های این چنینی، سبب مودت و وحدت بیش‌تر میان مسلمین می‌شود و از رشد بیشتر افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند.

گردهمایی مسلمین، پاسخ‌ دندان شکنی به گروه های تکفیری استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد محسنی، مدیر شبکه تلویزیونی تمدن، در حاشیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها گفت: جمع شدن عده زیادی از مسلمین و پیروان دین اسلام معتدل در زیر یک سقف از اقشار و ملیت‌های مختلف، می‌تواند پاسخ محکم و دندان‌شکنی باشد به گروه‌های افراطی و تکفیری که در سراسر دنیا هستند.

محسنی گفت که برگزاری نشست‌های این چنینی، سبب مودت و وحدت بیش‌تر میان مسلمین می‌شود و از رشد بیشتر افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند.

مدیر شبکه تمدن افزود: این بحث‌ها نباید صرفا در این جلسه‌ها خلاصه شود، بلکه باید به صورت دوامدار در کار گروه‌های مختلف و در کنفرانس‌های محلی متفاوت، با اشتراک اساتیدی از دانشگاه‌ها و رسانه‌های مختلف، به بحث و بررسی بپردازند تا مانع محکمی در راه گسترش تفکر افراطی در بین جوانان منطقه به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: داعش در افغانستان، تنها به‌عنوان گروه‌های خیلی کوچک وجود دارد که بیش‌تر کارهای تخریبی و تروریستی انجام می دهند و اگر قرار باشد، روزی داعش در افغانستان رشد کند، طبعا همان‌طور که شیرمردانی در سوریه و عراق پیدا شد و حشدالشعبی به وجود آمد، در افغانستان نیز شیرمردانی وجود خواهند داشت تا همان‌طور که این گروه را در سوریه و عراق از بین برد، در افغانستان نیز از بین ببرد.

گفتنی است که اجلاس محبان اهل بیت علیهم السلام با حضور ۵۰۰ تن از عالم دینی شیعه و اهل سنت در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار