بارش برف پاییزی دراستان کردستان/ تردد درگردنه ها بازنجیرچرخ امکان پذیراست

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کردستان گفت:شدت بارش برف در بعضی از گردنه های استان باعث شد تا تردد در این مسیرها تنها با زنجیر چرخ ممکن شود و هم اکنون این روند کماکان ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کردستان گفت: طی شبانه روز گذشته سه مرحله برف‌روبی در شهرستان های مریوان، سروآباد سقز و بانه انجام شده است.

محمد راشد مدرس گرجی افزود: طی روزهای گذشته و امروز گردنه های تته و ژالانه در مسیر ارتباطی سروآباد به اورامان و سروآباد به پاوه برف‌روبی صورت گرفته است و همزمان با این مهم در گردنه خان سقز به بانه نیز برف‌روبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تردد در تمامی گردنه های استان کردستان در جریان است، بیان کرد: به دلیل بارش برف و کولاک تردد در گردنه های صعب العبور تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کردستان گفت: در حال حاضر تمامی مسیرهای اصلی در استان کردستان باز است و مشکلی در خصوص تردد وسایل نقلیه در میان نیست.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان طی امشب و فردا از شدت بارش ها که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، کاسته می شود.

همچنین هواشناسی کردستان پیش بینی کرده است که دمای هوا از بعد از ظهر جمعه کاهش می یابد و شدت کاهش دما در بعضی از شهرهای استان حدود پنج تا هفت درجه خواهد بود.

همچنین پلیس راه استان کردستان از رانندگان وسائل نقلیه خواست بدون به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از تردد در جاده های استان پرهیز کنند.
در حال حاضر به دلیل ادامه بارش ها و کولاک تردد در گردنه های صعب العبور استان کردستان به ویژه در شهرستان های سروآباو، سقز، بانه و حتی سنندج بدون زنجیر چرخ ممنوع است.

گفتنی است؛با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور بارش ها از روز دوشنبه در کردستان آغاز شده و بارش ها در گردنه ها و مناطق مرتفع استان به صورت برف گزارش شده است.

براساس آمارها در استان کردستان 16 منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد.

انتهای پیام/ م


ممنوعیت تردد در گردنه ها ومسیرهای صعب العبور استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.