تجلیل از مقام ادبی آیت الله حائری در نمایشگاه کتاب

در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس از مقام ادبی آیت الله حائری شیرازی نماینده سابق، ولی فقیه در فارس تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی حائری فرزند آیت الله حائری شیرازی در این مراسم این عالم ربانی را از متأخرین اهل نظر دانست و گفت: اهل نظر کسانی هستند که وقتی اتفاقی رخ می‌دهد درباره آن اندیشه می‌کنند.

وی با اشاره به کتاب «آیینه تمام نما»، تألیف آیت الله حائری، افزود: در این کتاب نمونه‌های زیبا و بارزی از تمثیل‌های آیت الله حائری درباره وقایع مهم اسلام نظیر عاشورا را می‌خوانیم.

محمدعلی حائری بیان کرد: ایشان یک شخصیت سیاسی مشخص دارد و همیشه در هر حوزه‌ای که قرار داشته اند، مقبولیت را فدای مشروعیت کرده اند.

آیت الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز با یادآوری این نکته که در قرآن کریم بیش از ۷۰۰ مرتبه کلمه علم و مشتقات آن به کار رفته است، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: بعد از پیامبران، در نزد خداوند گرامی‌ترین افراد دانشمندان هستند که ادامه دهنده راه پیامبران هستند.

آیت الله کلانتری تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آیت الله حائری نکته بینی و نکته پردازی است که ایشان در بهره برداری از آیات و روایات از آن بهره می‌جویند.

در ادامه این مراسم علاوه بر بیان گوشه‌هایی از کتاب «آیینه تمام نما» آیت الله حائری که با موضوع عاشورا به رشته تحریر در آمده است، از جدیدترین کتاب این عالم به نام «حکومت جهانی خدا» شامل ۷۰ نکته اعتقادی نیز رونمایی شد.
انتهای پیام/ر

تجلیل از مقام ادبی آیت الله حائری در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار