نمایش آثار خوش‌نویسان گروه چلیپا در گالری عالی

نمایشگاه آثار هنرمندان خوش‌نویس گروه چلیپا روز شنبه چهارم آذرماه در گالری عالی افتتاح خواهد شد.

به گزارش  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اولین نمایشگاه خوش‌نویسی گروه چلیپا از چهار تا چهاردهم آذرماه در گالری ابوالفضل عالی برگزار خواهدشد. در این نمایشگاه آثاری از استادان پیش‌کسوت هنر خوش‌نویسی همچون سیدحسین میرخانی، سیدحسن میرخانی و کیخسرو خروش به نمایش درخواهد آمد.

همچنین آثار مجید حسین‌زاده، یوسف عطوفت شمسی، علیرضا مددی، عظیم پرندی، رضا صفری، داریوش دلداده، فرشید نراقی، ناصر قاسمی، میثم فرجی و بهزاد جعفری از هنرمندان گروه چلیپا در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

بنا بر این گزارش، در متن معرفی گروه چلیپا و اهداف آن آمده است: «گروه چلیپا در سال ۱۳۹۳ با گردهمایی دوستانه جمعی از شاگردان متقدم و پیش‌کسوت حضرت استاد کیخسرو خروش تشکیل و هم‌زمان در فضای مجازی تحت همین نام شروع به فعالیت نموده که تاکنون نیز استمرار دارد. اهداف از پیش تعیین شده گروه چلیپا در راستای اشاعه و انتشار تعالیم گران‌قدر استاد کیخسرو خروش در زمینه خوش‌نویسی نستعلیق و بالاخص تکریم و ترویج رشته‌های سطر‌نویسی، کتابت و چلیپا‌نویسی در سایه تعلیمات و تجربیات حضرت استاد ضمن حفظ و حراست از سنت اصیل قدما و معاریف این اقلام در چارچوب شیوه حضرت استاد کیخسرو خروش که میراث‌دار ماحصل و مستجمع تمام تعالیم میرزا محمدرضا کلهر، عمادالکتاب سیفی قزوینی و برادران میرخانی می‌باشند، بوده است؛ لذا در این راستا تصمیم به برگزاری اولین نمایشگاه جمعی گروه چلیپا متشکل از منتخبین و سابقین برگزیده از شاگردان مکتب خوش‌نویسی استاد کیخسرو خروش حاوی حدودا ۵ اثر از هر شرکت کننده در محل گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با حضور جمعی از اساتید و مدعوین و علاقه‌مندان افتتاح می‌گردد؛ ان‌شاءالله تعالی.»

نمایشگاه خوش‌نویسی گروه چلیپا روز شنبه چهارم آذرماه از ساعت 16 در گالری عالی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

حوزه هنری نمایشگاه خوشنویسی برگزار می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.