کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارشکنی دستگاه‌ها بر سر راه تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ردیابی یارانه‌های پرداختی کار سنگینی است

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت:با تنظیم یک ساختار مناسب، کار ردیابی در تحقیق و تفحص از این سازمان را سرعت می‌بخشیم.

//جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مراحل قانونی انجام این تحقیق و تفحص انجام شده است، گفت: کمیته ما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها مستقر شده و از گزارش‌های دیوان محاسبات استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: احتمال مقاومت‌ از سوی دستگاه ها در روند کار تحقیق و تفحص وجود دارد، حجم کار بالاست چرا که یارانه‌ پرداختی تمام دستگاه‌ها باید بررسی شود.

نماینده مردم رشت تأکید کرد: به طور مثال باید بررسی شود که آیا از سال 89 مبالغی که به وزارت بهداشت و درمان پرداخت شده در جهت هدفمندی یارانه‌ها بوده یا در جای دیگری هزینه شده است؟ آیا پول‌هایی که به وزارت کار و تعاون برای ایجاد اشتغال پرداخت شده در همین راه خرج شده یا خیر؟

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: باید مشخص شود چند هزار میلیارد تومان یارانه ای که به وزارت کار و تعاون پرداخت شده و یا پول‌هایی که به صورت بلاعوض برای تولید در اختیار وزارت صنعت و معدن قرار داده شده، به دست تولیدکنندگان رسیده است؟ البته بنده در استان خودمان که چنین چیزی ندیدم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اولین اقدام ما در راه تحقیق و تفحص، درخواست حساب و کتاب‌های انجام شده طی این سال‌ها از این سازمان بود که آن‌ها در پاسخ‌مان مدعی شدند، چیزی در اختیار ندارند و تنها پولی را دریافت و در اختیار وزارتخانه‌های دیگر قرار داده‌اند. 

کوچکی‌نژاد ادامه داد:  100 میلیارد تومان بلاعوض به وزارت صنعت و معدن یا 500 میلیارد تومان به فلان وزارتخانه پرداخت کرده‌اند، اما خبر ندارند که این پول‌ها در چه راهی و به چه صورتی هزینه شده است.

نماینده مردم رشت ضمن انتقاد از روند سازمان هدفمندی یارانه‌ها طی سال‌های گذشته اظهار کرد: یارانه‌ها در ماه باید به صورت قانونی توزیع شده و نحوه هزینه‌کرد آن هم مشخص باشد اکنون در حال پیگیری هستیم، اگرچه ردیابی کار سنگینی است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها بر سر راه تحقیق و تفحص یکسری مشکلات ایجاد می‌کنند، اما تلاش داریم تا با تنظیم ساختاری و استفاده از دوستان کار ردیابی در انجام تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها را سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خواهشمندم یارانه هارو زیاد کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
انشالله تمام مشکلات به خوبی حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
یارانه هارو کی واریز میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
همه چیز گرون میشه ولی یارانه همون مبلغ میمونه..
خواهشمندم یارانه هارو افزایش بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
هرکی باید یارانه خودش را بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالیه این طرح اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
به نظرمن اگه تمام یارانه های که دولت به نان میده بصورت نقدی به مردم بده هم کیفیت نان بهتر و رقابتی میشه هم مردم بهتر هزینها را مدیریت مکنند به طور مثال دربالای شهر که همه وضعشون خوبه وهیچ احتیاجی به نان یارانه ای ندارن نان یارانه ای پخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
نیاز به یک کارگروه تخصصی و نظارتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
یارانه ی ما کی واریز میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
یارانه کی واریز میشه ؟
-
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
یارانه های نقدی بهتره افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
یارانه 45 هزارتومانی کی واریز میشه ؟
آخرین اخبار