ساخت کارخانه کمپوست در روستای آلمان لنگه شهرستان لنگرود

کارخانه کمپوست در روستای آلمان لنگه شهرستان لنگرود ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: کارخانه کمپوست لنگرود در مدت 18 ماه در روستای آلمان لنگه بخش اطاقور شهرستان لنگرود ساخته می شود .

وی افزود: در استان گیلان روزانه بدون حضور گردشگران هزار و 800 تن پسماند تولید می شود که از میانگین کشوری بالاتر است و این آمار با حضور گردشگران به 2 هزار و 200 تن می رسد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خاطر نشان کرد: دفن غیراصولی زباله ها سبب می شود که شیرابه های آن آب های زیرزمینی و رودخانه ها را آلوده کند و بهترین گزینه برای بی خطر کردن پسماندها ساخت کارخانه کمپوست است که قرار است 2 کارخانه در لنگرود و تالش ساخته شود .

حجت شعبانپور با بیان اینکه  ظرفیت کارخانه کمپوست روزانه 250 تن است گفت: برای ساخت کارخانه کمپوست لنگرود 2 و نیم میلیارد ریال به حساب شهرداری واریز شده و در حال تملک زمین مورد نیاز این کارخانه هستیم.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی بیشتر زباله ها مراکز دفن زباله را از 52 مرکز به 15 مرکز رسانده ایم و در سامانه مشاور که برای استان گیلان تعریف شده باید این مراکز را به 7 عدد برسانیم.

 

 

انتهای پیام/م.ع

 احداث کارخانه کمپوست در شهرستان لنگرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.