با تداوم لفاظی‌های مقامات تل‌آویو؛

گوترش درباره افزایش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی درباره عواقب افزایش تنش‌ها میان جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در خصوص افزایش تنش ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله هشدار داد و گفت این تنش ها خطر درگیری را به شدت افزایش می دهد. گوترش از اسرائیل و حزب الله، که در سال 2006 با یکدیگر وارد جنگ شدند، خواست خوددار باشند و خویشتن داری کنند.

گوترش در گزارش روز جمعه خود به شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد در خصوص انتقال سلاح به حزب الله و تجهیز آن ادعاهایی مطرح شده است؛ اما سازمان ملل در جایگاهی نیست که بخواهد به طور مستقل این ادعاها را ثابت کند. وی در ادامه ادعا کرد: «با این حال، استفاده حزب الله از این تسلیحات و به نمایش گذاشتن آنها تاییدی برای این ادعا است.»

به ادعای وبسایت صهیونیستی هاآرتص، حزب الله قطعنامه سازمان ملل در خصوص پایان جنگ 2006 را نقض کرده است؛ اما گوترش در این خصوص اظهار کرد: «هیچ مدرکی برای این ادعا وجود ندارد.»

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نمونه هایی از سخنان مقامات ارشد دو طرف، آنها را به حفظ آرامش دعوت کرد و افزود با وجود اینکه در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی آرامش نسبی برقرار است، تنش ها میان دو طرف به شدت افزایش یافته است.

گوترش همچنین در خصوص تداوم پرواز پهپادها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز قلمرو لبنان ابراز نگرانی کرد. وی اظهار کرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) از 1 ژوئیه تا 30 اکتبر 758 مورد نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی را ثبت کردند که این میزان در مقایسه با سال 2016 حدود 80 درصد افزایش داشته است.

در پی افزایش تنش ها میان دو طرف و لفاظی‌های مقامات اشغالگر صهیونیست، روز سه شنبه فرمانده ارتش لبنان آماده باش کامل ارتش را در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی خواستار شد.

 

انتهای پیام/

هشدار گوترش در خصوص افزایش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار