اولویت پلیس برخورد با رانندگان متخلف

رئیس پلیس راه ایلام برخورد با رانندگان متخلف و قانون گریز را اولویت اصلی پلیس دانست و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته علت اصلی حوادث رانندگی در جاده های استان به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه است.

اولویت پلیس برخورد با رانندگان متخلف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اعلام کرد: یکی از مهمترین موارد تخلف رانندگان وسایل نقلیه که منجر به حوادث می گردد ، تخطی از سرعت مطمئنه است که این مفهوم در قانون برای رانندگان تعریف شده و یا اینکه با نصب تابلو در جاده ها برای راننده مشخص گردیده است.

وی افزود: سرعت مطمئنه در جاده باید با توجه به شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر جاده توسط راننده مد نظر قرار گیرد تا بتواند در صورت مواجه شدن با خطرات ، وسیله نقلیه خود را بدون اینکه حادثه ای رخ دهد کنترل نماید.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: این روزها همه شاهد تخلفات مختلف رانندگی ، از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و بسیار زیاد در جاده های این استان هستیم به طوریکه سرعت غیرمجاز ، دیگر به شکل یک قانون شکنی عادی و روزمره برای بعضی رانندگان که قانون گریز هستند در آمده است.

همتی زاده با بیان اینکه اعمال قانون با رانندگان متخلف در این استان سختگیرانه خواهد بود، گفت: پلیس راه استان با استفاده تمام ظرفیت ها و با تجهیزات در اختیار، از جمله استقرار دوربین های کنترل سرعت سیار در جاده ها توسط مامورین این پلیس راه، و دوربین های ثابت نصب شده ثبت تخلفات که به صورت آنلاین و شبانه روزی رفتار های ترافیکی رانندگان را کنترل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: حداکثر سرعت برای دوربین های ثبت تخلفات 60 کیلومتر در ساعت و در مناطق مسکونی و تقاطع ها تعریف شده و در مسیرهای 2 طرفه 95 کیلومتر بر ساعت در روز و 85 کیلومتر در ساعت برای شب تعیین گردیده است، در صورتیکه راننده بیشتر از سرعت تعیین شده مجاز تجاوز کند به صورت آنلاین اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: دوربین های ثبت تخلفات حادثه ساز محاسبه بین دوربین ها را هم به صورت اتوماتیک وار محاسبه و در صورتی که راننده پیش از زمان تعریف شده به دوربین بعدی برسد جریمه خواهد شد.

همتی زاده یکی از علل های مهم تصادفات رانندگی در استان ایلام را بحث تخطی از سرعت مطمئنه بیان کرد و یادآور شد: بی توجهی به این امر علاوه بر اینکه به طور مستقیم در وقوع تصادفات نقش داشته، در افزایش شدت تصادفات رانندگی نیز تاثیرگذار است.

وی ابراز امیداوری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی کاربران ترافیک جاده ای شاهد کاهش وقوع تخلفات سرعت غیر مجاز و در نتیجه کاهش وقوع وشدت تصادفات رانندگی باشیم.

انتهای پیام/اس

ضرورت رعایت سرعت مطمئنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.