آغاز کشت گندم آبی در 30 هزار هکتار از مزارع دزفول

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از آغاز کشت گندم آبی در 30 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی، معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت: کلیه نهاده های کشت گندم از جمله کود و بذر در حال توزیع بین کشاورزان است و تاکنون 60 درصد نهاده ها بین کشاورزان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه کشاورزی نسبت به عقد قرارداد کشت اقدام نکرده، تقاضا می شود با مراجعه به مراکز مربوطه نسبت به عقد قرارداد و تحویل نهاده ها اقدام نماید.

کرمی اذعان داشت: سال گذشته با توجه به شرایط خشکسالی،گندم دیم دزفول خسارت زیادی متحمل شد و بسیاری از مزارع قابل برداشت نبود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول در ادامه افزود: کشت گندم دیم در سطح 17 هزار هکتار از مزارع این شهرستان نیز بزودی آغاز می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت وارده به کشاورزان دیم کار گندم را پائین ارزیابی کرده که همین امر موجب اعتراض کشاورزان شده است، به نحوی که خسارت گندم دیم در بخش سردشت دزفول را 5 درصد ارزیابی کرده است.

علی کرمی اظهار کرد: تاکنون پیگیری هایی از طریق جهادکشاورزی، دفتر نماینده و دیگر ارگان ها برای حل این مشکل و اعتراض کشاورزان گندم کار شده ولی نتیجه ای در بر نداشته است.

انتهای پیام/گ

کشت گندم آبی در دزفول آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.