آتشی: تیم ملی بسکتبال متکی به فرد است

کارشناس بسکتبال کشورمان گفت : حدادی مهره اصل و تاثیر گذاری در تیم ملی است و نبود این بازیکن می تواند تا 40 درصد قدرت تیم را کم کند.

آتشی: تیم ملی بسکتبال متکی به فرد استعنایت آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،درباره بازی روز گذشته تیم ملی بسکتبال کشورمان در مقابل عراق گفت: تیم ملی کشورمان در شرایطی به مصاف عراق رفت که حامد حدادی را در اختیار نداشت و به همین دلیل 30 تا 40 درصد از توان تیم ما در این بازی کم شده بود.

او افزود: حضور حدادی در زمین همواره هم قدرت فنی ما را بیشتر می کند و هم به خوبی در بازیکنان ایجاد انگیزه و روحیه دارد. همچنین تیم عراق هم در بازی روز گذشته شرایط متفاوتی داشت و از بازیکن آمریکایی سود می برد که در جریان بازی موثر بود. علاوه بر این ما یخچالی را هم در اختیار نداشتیم و در برابر عراق هم بازی خوبی انجام ندادیم و روی ضد حملات از حریفمان عقب افتادیم.

 شنیدم که برخی از بازیکنان در اردن مسموم شده اند

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره بازی بعدی تیم ملی در برابر قطر گفت: ما در این گروه با تیم های قطر ، عراق و قزاقستان هم گروه هستیم و قطر هم تیم مدعی است با این حال بازی ها ما هنوز باقی مانده و خوشبختانه از این گروه 4 تیمی 3 تیم به مرحله بعدی صعود می کنند و ما باید تلاش کنیم تا در میان این 3 تیم باشیم. همچنین ما شانس سرگروهی را هم داریم.

آتشی درباره برخی مسائل و شایعاتی که از مشکلات تیم ملی در اردن شنیده می شد بیان داشت: شنیدم که تیم ما در بازی روز گذشته با برخی مشکلات رو به رو بود و حتی شنیدم که برخی از بازیکنان مسموم شده اند با این حال این مسئله را تائید نمی کنم. به هر صورت ما بازی خوبی انجام ندادیم و توقع این است که تیم ملی هم شرایطی مانند مانند رقابت های کاپ آسیا داشته باشد زیرا در ادامه بازی ها سخت تر است و ما باید تلاش کنیم تا در جمع 3 تیم برتر حاضر باشیم.

او در ادامه و در پاسخ به این سوال که تا این حد وابستگی تیم ملی به حدادی می تواند در آینده برای ما مشکل ایجاد کند یا خیر بیان داشت: حدادی همان طور که اشاره کردم در تیم ملی یک مهره اصلی است و نباید این مسئله را کتمان کنیم او هم اکنون در آسیا بهترین پست 5 است که در بازی های تیم ملی بسیار تاثیر گذار است. حدادی بسیار از لحاظ فنی و روحی به تیم ما کمک می کند و بدون شک در صورت جدایی این بازیکن تیم ما 30 تا 40 درصد افت خواهد داشت.

همچنین حدادی در تیم حریف هم تاثیر دارد و باعث می شود تا روحیه آن ها هم تضعیف شود. در مجموع اگر حدادی در فرم ایده آل خود باشد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره سهمیه آسیا در رقابت های جام جهانی گفت: 8 تیم از آسیا شانس آن را دارند تا در این رقابت ها حاضر شوند و ما باید به گونه ای عمل کنیم تا شانس آن را داشته باشیم تا در این رقابت ها حاضر شویم.

 بسکتبال ایران دچار رکود محسوسی شد

آتشی درباره شرایط فعلی جامعه بسکتبال پس از استعفای محمود مشحون گفت: الان نمی شود پیش بینی کرد که چه پیش می آید اما زمانی که شخصی پس از 14 سال استعفا می دهد و می رود باید ببینیم که تصمیمات مسئولان چگونه خواهد بود. به طور قطع انتخاب یک سرپرست قدرتمند  ودر آینده انتخاب یک رئیس خوب می تواند به این رشته کمک زیادی داشته باشد.

عنایت آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان در پایان و درباره عملکرد مشحون در 14 سال گذشته عنوان داشت: مشحون که از سال 81 رئیس فدراسیون بسکتبال شد تیم ملی جوانان توانست به قهرمانی آسیا برسد و در ادامه تیم ملی بزرگسالان بسکتبال کشورمان موفق شد به 3 عنوان قهرمانی آسیا برسد و به جام های جهانی 2010 و 2014 هم راه یابد . همچنین تیم ملی کشورمان به مسابقات المپیک 2008 هم رسید که این حاصل تلاش مشحون ، بازیکنان و عوامل اجرایی بود. با این حال در 2 -3 سال گذشته این افتخارات کمرنگ شده بود.

او افزود: حال باید ببینیم که رئیس بعدی می تواند باز هم شرایط را تغییر دهد یا خیر به هر صورت تنها بحث نتیجه نیست و بسکتبال هم اکنون از جهت  ساختاری هم مشکل دارد که به نظرم باید همه مسئولان در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دست به دست یکدیگر دهند تا شرایط خوبی برای جامعه بسکتبال رقم بخورد.

انتهای پیام /

اظهارات عنایت آتشی درباره تیم ملی و فدراسیون بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار