کدام آیه‌های قرآن درباره امام زمان (عج) است؟

وعده‌ای که خداوند متعال در قرآن کریم درباره ظهور امام زمان (عج) بارها فرموده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قرآن کریم، آیه‌ای که نام صاحب الزمان (عج) در آن تصریح شده باشد وجود ندارد اما احادیثی هستند که در آنها به خالی نبودن زمین از حجت تأکید شده است و آیاتی نیز هستند که به حکومت صالحان بر زمین بشارت می‌دهند.

 سوره هود آیه ۸

«وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى‏ أُمَّهٍ مَعْدُودَهٍ لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ»

 «اگر عذاب را تا مدت معینى (ظهور امام زمان) بتأخیر بیاندازیم خواهند گفت چه چیز آن را باز داشت (و مانع ظهور امام زمان چیست؟) بدانید روزى که عذاب مى‏آید از آنها برداشته نمیشود، بلکه بر آنان فرود آمده و آنچه را استهزاء بآن میکردند خواهند دید».

از امیرالمؤمنین روایت شده که در تأویل این آیه شریفه فرمود: «أُمَّهٍ مَعْدُودَهٍ اصحاب قائم آل محمد است که سیصد و سیزده نفر می‌باشند».

امام صادق (ع) فرموده‌اند: «این عذاب قیام امام زمان و امت معدوده یاران او میباشند. که برابر با سپاه اسلام در جنگ بدر هستند (یعنى ۳۱۳ تن میباشند).»

 سوره ابراهیم آیه ۵

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»

«موسى را همراه آیات خود فرستادیم تا قوم خود را از ورطه ظلمانى کفر درآورده بوادى نورانى ایمان رهبرى کند، و آنها را بروزهاى خداوندى متذکر گرداند که در آن آیاتى است براى هر صبرکننده شکرگزارى».

در خصال صدوق از امام باقر روایت نموده که فرمود «ایام اللَّه» سه روز است: «روز قیام قائم آل محمد، روز رجعت و روز قیامت».

 سوره انبیاء آیه ۱۰۵

 «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ»

 «در زبور (حضرت داود پیغمبر) بعد از کتب آسمانى سابق نوشتیم که: زمین را بندگان صالح ما بارث میبرند».

و اینان قائم آل محمد و یاران او می‌باشند.

آیاتی از قرآن که درباره امام زمان (عج) هستند

 سوره حج آیه ۳۳

«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»

 «به آنان که ستم دیده‏ اند اگر پیکار کنند، اجازه جنگ داده شده و خداوند قدرت بر یارى آنها دارد».

 ابن ابى عمیر از عبد اللَّه بن مسکان از امام جعفر صادق علیه السّلام روایت کرده که فرمود: «او قائم آل محمد است که براى خون- خواهى حسین علیه السّلام قیام می‌کند».

 سوره صف آیه ۸

 «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»

«مى‌‏خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولى خدا کامل‏ کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید».

از حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام معنى آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ» را پرسید، حضرت فرمود: «مقصود، دوستى امیرالمؤمنین علیه السّلام است وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ یعنى خداوند امامت را به‌آخر می‌رساند به‌دلیل آیه شریفه: «الذین فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنا» که مقصود از نور همان امام است». محمد بن فضیل میگوید: «عرض کردم: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِینِ الْحَقِّ» یعنى چه؟» فرمود: «یعنى خداوند به پیغمبرش دستور داد که لزوم دوستى جانشین خود «امیر المؤمنین» را به مردم اعلام کند، و دوستى وصى پیغمبر «دین حق» است».

 عرض کردم «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» چیست؟ فرمود: «یعنى خداوند به‌هنگام ظهور قائم ما دین حق را بر همه ادیان باطله پیروز می‌گرداند. چنان که خود فرموده: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» یعنى خداوند نور خود را با ولایت قائم آل محمد تمام میکند «وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» یعنى هر چند دشمنان على این را نخواهند». عرض کردم: «اینکه میفرمائى تنزیل و ظاهر معنى قرآن است!» فرمود: «آرى آنچه که گفتم تنزیل و ظاهر معنى قرآن است».

آیات قرآن درباره امام زمان (عج)

 سوره ملک آیه ۳۰

«قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ؛ مَعِینٍ »

«اى پیغمبر! به‌ مردم بگو: بمن بگوئید: اگر آبى که در دسترس دارید در زمین فرو رود کیست که آب روان براى شما بیاورد؟».

از حضرت امام رضا علیه السّلام روایت است که فرمود: «مائکم، یعنى (ابوابکم) که ائمه هستند و ائمه ابواب (ودرهاى رحمت الهى) میباشند «فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ مَعِینٍ» یعنى کیست که علم امام را براى شما بیاورد؟ (و آن درها را بروى شما بگشاید)؟»

 سوره صف آیه ۹ و سوره توبه آیه ۳۳

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»

«خدا فرستاده خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر همه دینها غالب شود. هر چند مشرکین نخواهند».

راوی می‌گوید: از امام هشتم از آیه هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏، سؤال کردم. فرمودند: «هنوز موقع تأویل این آیه نرسیده است»، گفتم: «قربانت گردم! کى موقع آن فرا میرسد؟» فرمود: «ان شاء اللَّه هنگامى که قائم قیام کند و چون قیام کند هر جا کافر و مشرکى باشد، ظهور او را ناخوش دارد تا جایى که اگر کافرى در دل سنگى پنهان شود سنگ صدا میزند اى مؤمن! کافرى یا مشرکى در من پنهان شده او را بکش، خداوند او را بیرون مى‏‌آورد و یاران قائم او را بقتل می‌رسانند».

از ابن عباس روایت شده که وى در باره آیه «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» گفت: «این در زمانى است که تمام یهودیان و نصارى و پیروان هر کیشى بدین حنیف اسلام بگروند و گرگ و میش و گاو و شیر و انسان و مار از جان خود ایمن باشند، موقعى که دیگر موش انبانى را پاره نمیکند وقتى که حکم جزیه گرفتن از اهل کتاب ساقط مى‏شود و هر جا صلیبى است شکسته میگردد و خوگها معدوم مى‌‏شود و این بهنگام قیام قائم آل محمد خواهد بود».

آیاتی از قرآن که درباره امام زمان (عج) هستند

 سوره نور آیه ۵۵

«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً»

 «خداوند به‌کسانى- که از شما ایمان آورده و عمل صالح پیشه ساخته‏اند وعده داده که آنها را در زمین نماینده خود گرداند چنان که همانند آنها را سابقا خلیفه کرد. و ثابت میدارد دین‏ آنها را که براى آنان برگزید، ترس آنها را تبدیل بأمن کنیم و اینان هیچ گاه بمن شرک نیاورند».

در غیبت شیخ روایت میکند که این آیه نیز در باره مهدى موعود و یاران او نازل شده.

سوره قصص آیه ۵

«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»

 «و ما بر آن هستیم که بر مستضعفان روى زمین نعمت دهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم».

در غیبت شیخ از امیرالمؤمنین علیه السّلام روایت میکند که در تفسیر این آیه فرمود: «اینان که در زمین ضعیف گشته‌‏اند آل پیغمبرند که خداوند مهدى آنها را برانگیزد تا آنان را عزیز و دشمنانشان را ذلیل گرداند».

 

انتهای پیام/

 

اثبات وجود امام زمان (عج) در قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قادر بایرامی
۱۳:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اللهم العجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
خدا در قرآن گفته که حرف خدا تغییر ناپذیره پس تفسیر گوناگون و احتمالات در قرآن یعنی تحریف کردن قرانه اگه نامی از مهدی در قران اومده لطفا منبع مشخصص کنید که کدام آیه و کدام سوره است
دست بردن به معانی قرآن خلافه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پایان این دنیا خوب خواهد بود
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
برای مؤمنان و بندگان مرگ و قیامت خوب است
ولی برای گمراهان و کافران و منافقان عذاب و ذلت همیشگی و جاودان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۹ تير ۱۴۰۱
اومید به خدا باشه من در راهم
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۲۰:۵۰ ۱۱ تير ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
به امید روزی که حکومت جهانی امام زمان را بر این کره خاکی ببینیم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۶:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
در مورد ایه ۱۰۵ ابراهیم که میفرماید بندگان صالحم ژمین را به ارث کیبرند ، کلمه زمین یعنی بهشت، نه زمین خودمون، طبق ایات ۷۳و۷۴ سوره زمر:وَ سِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِينَ «73»

و كسانى كه از پروردگارشان پروا داشتند گروه گروه به سوى بهشت سوق داده شوند تا چون به نزد آن رسند، در حالى كه درهاى بهشت گشوده شده است و نگهبانان بهشت به آنان گويند: «سلام بر شما پاك و پسنديده بوديد، پس داخل شويد در حالى كه در آن جاودانه خواهيد بود»وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ «74»

و (بهشتيان) گويند: «سپاس خداوندى را كه به وعده‌اى كه به ما داد وفا كرد و زمين را ميراث ما قرار داد. تا از بهشت هر جاى را كه بخواهيم برمى‌گزينيم.» پس چه نيكوست پاداش اهل عمل.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۶:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مثلا همین سوره ابراهیم ایه ۱۰۵ که میفرماید در زبور نوشتیم که زمین را بندگان مصالح ما به ارث میبرد، کلمه زمین در اینجا یعنی بهشت، نه این زمین خودمون، طبق دلیل قرانی، برید سوره زمر ایات ۷۳و ۷۴ رو بخونین و مطالعه کنین کاملا م
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
سوره انبیاء آیه ۱۰۵

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ

در زبورهم نوشتیم که زمین را بندگان صالح ما به ارث خواهند برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۰:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
پاسخ به یک سوال : چرا مقام امامت از مقام 123 هزار و 997 پیامبر بالاتر است؟
با اینکه حضرت ابراهیم خلیل الله بود پیغمبز اولوالعزم بود ولی در آخر پس از موفقیت در همه آزمون ها به مقام امامت رسید
چون امام معصوم و بی گناه است آیه قرآن بخون قشنگ جوابش هست

سوره بقره آیه 124 :
وَ إِذِ ابْتَلی إِبراهیمَ رَبُّه بِکلماتٍ فَأتَمَّهُنَّ قالَ إِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ إِماماً قالَ وَمِنْ ذُرّیتی قالَ لاینالُ عَهدی الظّالِمینَ ﴿۱۲۴}
هنگامی که خداوند، ابراهیم(ع) را با وسایل گوناگونی آزمود [ او به خوبی از عهده آزمون برآمد] خداوند به او فرمود: مبارکت باشد به مقام امامت رسیدی و تو را امام مردم قرار دادم ابراهیم(ع) گفت: از فرزندان و ذریه من] نیز امامانی قرار بده خداوند فرمود: عهد و پیمان من به ستمکاران و ظالمان نمی‌رسد

حالا منظور از ظلم چیه (ظلم به نفس، ظلم به حق الناس، ظلم به حق الله)
فقط امامان معصوم و بی گناه هستند
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۵:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
بالاترین مقام نبوت (امامت) است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یَا حَمِیدُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ یَا عَالِی بِحَقِّ عَلِیٍّ یَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ یَا مُحْسِنُ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ مِنْکَ‏ الْإِحْسَان‏
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الحجه ابن الحسن باکمال تشکرازاساتیدمحترم توضیحات عالی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اشاره مستقیم نکرده ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
کوری یا کافر ؟
قلبی که به فساد و گناه آلوده شده باشه و یا باعث گمراهی هزاران انسان شده باشه هیچ وقت به نور ایمان منور نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
بنظر بنده اکثریت آیات شامل مهدویت میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۳:۵۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
اللهم صل علی امام محمدابن الحسن المهدی (عج)
مولا و سرور و حجت تمام امت بیا اقا جانم
ای نور خدا،ای وارث تمام انبیا و اوصیا،ای منتقم خون حضرت محسن ع
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
ایاتی بهتر و محمتکر از این ایات برای اثبات وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۲۰:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اصلا خوب نبود باید کوتاه و خوب بود تا بتوان درموقع کنفرانس
راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۰۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
الزمر آیه 3
أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ
ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﻳﻦ ﺧﺎﻟﺺ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻭ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ،ﻣﺎ ﺁﻥان ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﭘﺮﺳﺘﻴﻢ ﻣﮕﺮ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﻧﻴﻚ ﻣﻘﺮﺏ ﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺧﺪﺍ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﺣﻜﻢ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ، ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺮﮔﺰ ﺁﻥ ﻛﺲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﻭ ﻛﺎﻓﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.

دل نوشته: الله یکتا هیچ شریکی برای خود نمیگیرد و آگاه باشید هر کسی که از غیر خدا چیزی بخواهد و او را میانجی قرار دهد جز این نیست که شخصی دروغگو و کافر است.
Iran (Islamic Republic of)
علی صالحب
۲۳:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
ایه را کامل بخون مانعبدهم الا لیقربونا الی الله
این و با خودت چند بار بخون متوجه میشی مگر اینکه مارا به درگاه خدا مقرب کنند
امامان ایمه ورسول خدا و معصومین و انبیا کسانی هستند که مارا به درگاه خداون مقرب میکنند بلکه انان در درگاه خداوند عزیز تر معصوپ تر از بندگان دیگر هستند و مطمینن متوسل شدن به ان ها برای اجابت دعا را به یقین خواهد رساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو هنوز معنی توسل رو نمیدونی؟
توسل به معنای پرستش و شریک گرفتن برای خدا نیست و واجب دینه
بلکه واسطه برای رسیدن به خداست
شفاعت بهترین بندگان صالح و با ایمان و با تقوای خدا
فقط به ظاهر مسلمان های تروریست تکفیری داعشی توسل رو قبول نداشتند که نتیجه اش شد کلی جنایت و سر بریدن و انتحاری و......
(سوره مائده آیه 35)
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللَّــهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوا پیشه کنید و وسیله‌ای برای تقرب به خدا بجویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
باسلام ممنون وسپاسگزادم ازاطلا عاتی که دراختیارمان قرارمدهیداجرتان باخوداهل بیت
Iran (Islamic Republic of)
R
۲۱:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
زینب صادقی
۱۵:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای ظهور آقا امام زمان دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
Porya
۱۷:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوستان عزیز برای ظهور امام زمان عج خدارابحق حضرت زینب کبری قسم بدیم،
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
غلام علی رمضانی
۱۵:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
تشکر ! يک سوال دارم فرق بین فرض و واحب چیست
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضابهارلو
۲۳:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
انشاالله ظهور امام زمان عجل الله
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا شهنیانی
۲۱:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
انشاالله فرج آقا امام زمان(عج)
Iran (Islamic Republic of)
Farogh
۰۴:۳۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
اللهم صلی علی سیدنا محمد الوصفی والوحی و رساله والحکمه و علی اله وصحبه تسلیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
آقا به جان مادرت نظری برما گناهکاران کن.شرمنده ایم.توفیق خدمتگذاری بده.دستمان خالی است ولی امید داریم که سربازت شویم.دلها به سوی توست ولی غربتت دلهایمان را آتش میزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیه 86 سوره هود: «بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»
"آنچه خدا باقی می‌گذارد برای شما بهتر است اگر مومن باشید"
شان نزول آن حضرت مهدی (عج) است
در زیارت آل یاسین می‌خوانی
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّهَ اللَّهِ مِنَ الصَّفْوَهِ الْمُنْتَجَبِينَ
سلام بر تو اي باقيمانده خدا از زبده برگزيدگان
United States of America
Mohammad reza.gh
۲۳:۲۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج.
اللهم اهدنا اصراط المستقیم.انشاألله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
شاها نظری بر دل دردمندان
Japan
اکبر
۰۹:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
چقدر زجر اور است با اینکه انسانها همان هستند که روح دمیده شده خداوندند و این ماده جسم که از خاک است و با مرگ به خاک بر خواهد و ما به سوی پروردگارمان شیاطین با سخره گرفتن جسممان باعث از بین بردن روح روحانیمان گشته است /// کسانی لایق بالاترینند که همروانشان دست از ظلم و ستم و فساد و کشت و کشتار بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
امام بیا و حق مستضعفان را بگیر
United States of America
حسن
۱۷:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
یا امام زمان دوستان داریم
هر چه زودتر بیایید که طاقت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۳:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
انشاالله ما تمام امیدمون به این هست که روزی امام زمان هر چه سریعتر ظهور کنند و ما بتونیم به عنوان سرباز معصومین و خدا در مقابل شیطان و این همه ظلم در دنیا بجنگیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْـخَـفـآءُ وَ انْـکَـشَـفَ الْـغِـطآءُ

.

وَ انْـقَـطَـعَ الـرَّجـآءُ وَ ضـاقَـتِ الاْ رْضُ وَ مُـنِـعَـتِ السَّـمـآءُ

.

وَ اَنْتَ الْـمُـسْـتَـعـانُ وَ اِلَیْکَ الْـمُـشْـتَـکـى وَ عَـلَـیْـکَ الْـمُـعَـوَّلُ

.

فِـى الـشِّــدَّةِ وَ الـرَّخــآءِ اَلـلّـهُمَّ صَـلِّ عَـلى مُـحَـمَّـد وَ الِ مُـحَـمَّـد

.

اُولِــى الاْمْرِ الَّــذینَ فَـرَضْـتَ عَـلَـیْـنا طـاعَـتَـهُـمْ وَ عَـرَّفْـتَـنـا بِـذلِکَ

.

مَـنْـزِلَـتَـهُـمْ فَـفَـرِّجْ عَـنّـا بِـحَــقِّــهِــمْ فَــرَجـاً عـاجِــلا قَــریـبـاً کَـلَـمْـحِ الْـبَـصَرِ

.

اَوْ هُـوَ اَقْـرَبُ یا مُـحَـمَّـدُ یـا عَـلِىُّ یـا عَـلِـىُّ یـا مُـحَـمَّـدُ اِکْـفِـیـانـى

.

فَـاِنَّـکُـما کـافِـیانِ وَ انْـصُـرانـى فَـاِنَّــکُما نـاصِـرانِ یــا مَــوْلانـا یـا صاحِب الزَّمانِ

.

الْـغَـوْثَ الْـغَــوْثَ الْـغَــوْثَ اَدْرِکْـنـى اَدْرِکْـنـى اَدْرِکْـنـى

.

الـسّــاعَـةَ الـسّــاعَــةَ الـسّــاعَــةَ الْـعَـجَـلَ الْـعَـجَـلَ الْـعَـجَـلَ

.
یـا اَرْحَــمَ الــرّاحِـمـیـنَ بِــحَـقِّ مُـحَـمَّـد وَ الِـهِ الـطّـــاهِـــریـنَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۲:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
یاصاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۳:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشاالله که لیاقت دیدن روی ماه شما را داشته باشیم و در رکاب شما به مؤمنان و منتظران و مستضعفان جهان خدمت کنیم انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
افریننده اول و اخر انسان خداست ناجوانمردانه است که غیر از او از کس دیگه کمک بخاییم
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۰۷:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»
«خدا فرستاده خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر همه دینها غالب شود. هر چند مشرکین نخواهند».
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
سلام به همه ,دعای عهد با صدای اقای فرهمند رو گوش بدین و روایت است اگر 40 بامداد صبح دعای عهد رو بخونیم جزو یاران امام زمان میشیم انشاءالله,اللهم عجل لولیک الفرج
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ دی ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
زهرا گشانی
۱۲:۵۹ ۲۹ دی ۱۳۹۶
سلام اقا جان زبان قادر نیست که چطوری با شما حرف بزنم دوستت دارم اقا جان به من هم سر بزن خیلی گرفتارم ومشگل دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
آقاجان گرچه دستمان خالی ورویمان سیاست اما دلمان به عشق شما میتپد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۴۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
سلام اقا جان
ای کاش الان گیرنده پیام توباشی،چه خوب است الان که توانی دارم بیایی تا چشمم به رویت روشن شود مهدی جان.
Finland
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مهدی جان
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
ادرکنی یا مهدی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
-
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج . اللهم اشف کل مریض . اللهم اهدناالصراط المستقیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
همش
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۰۶:۴۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۳۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
اسلام علیک یا صاحب الزمان..اللهم عجل ولیئک الفرج
آقا جان قوربونت برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
صلی الله علیک یا مولای، یا صاحب الزمان
اللهم عجل عجل عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۲۳:۴۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
"به کوری چشم تمام شیطان پرستان و فراماسونها"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
ای امام زمان مهدی جان منتظرت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
Farzad
۰۶:۵۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
فاصله بین حق و ناحق به اندازه تار مویی هست_که فقط خدا این قدرت تشخیص را دارد و این توانایی و قدرت تنها در وجود منجی عالم بشریت قرار میدهد / حق یارو نگهدار تون
آخرین اخبار