راه اندازی یک نظام بهداشتی در مناطق زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی یک نظام بهداشتی در مناطق زلزله زده و ارائه کلیه خدمات بهداشتی در این مناطق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه تیم های بهداشتی اعزامی از سوی دانشگاه و استان های مجاور به سرعت کارهای بهداشتی مناطق را در صدر امور قرار دادند گفت: این تیم ها با نظارت بر بهداشت آب، بهداشت محیط ، جلوگیری از بیماریهای واگیر، راه اندازی نظام سندرمیک ، بهداشت دهان و دندان ، کنترل و نظارت بر دیابت و از همه مهمتر راه اندازی نظام بهداشتی و خانه های بهداشت توانستند به سرعت کنترل امور بهداشتی منطقه را به دست بگیرند.

وی با اشاره به برپایی 34 مورد کانکس درمنطقه گفت: خیلی سریع پایگاه های سلامت شهری و روستایی با استفاده از این کانکس ها و استفاده از ظرفیت های موجود راه اندازی شد و خوشبختانه هم اکنون تقریبا صد در صد موارد خانه های بهداشت ، پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت در شهر و روستا ارائه خدمت می کنند.

مرادی همچنین از راه اندازی تیم های روان پزشکی و روانشناسی دراین مناطق نیز خبرداد و گفت: یکی از اقدامات خوب دیگری که به سرعت صورت گرفت اعزام و شروع بکار تیم های روان پزشکی و روانشناسی در حوزه معاونت بهداشتی و با همراهی معاونت اجتماعی دانشگاه بود .

انتهای پیام/ز

 

 راه اندازی تیم های روان پزشکی و روانشناسی  مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.