مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی :

کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی در دشتی برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی با حضور کشاورزان در شهرستان دشتی برگزار شد.

کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی در دشتی برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شیرعلی بهادری صبح شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کشاورزی اظهار داشت: شهرستان دشتی به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان بوشهر شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اهالی این شهرستان از طریق کشاورزی امرار و معاش می‌کنند، ادامه داد: به منظور بهبود وضعیت فعالیت‌های کشاورزی در این شهرستان برنامه‌های آموزشی را در دستور کار داریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی با حضور ۲۵ نفر از کشاورزان و کارشناسان شهرستان در روستای لاور شرقی برگزار شد.

بهادری افزود: در این کارگاه آموزشی عوامل گسترده‌ای که باعث ازبین رفتن منابع شده اند از جمله کمبود منابع آب، کمبود بارش، گرم شدن هوای زمین، استفاده ار کودهای شیمیایی بخصوص اوره، شخم زدن بیش از اندازه زمین‌های کشاورزی که باعث از بین رفتن ساختمان خاک می‌شود، مطرح و ارائه شد.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و آب‌های سطحی و زیر سطحی، عملیات خاک ورزی حفاظتی، به خاطر افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک که تقریبا همیشه بحرانی‌ترین عامل در تولید محصولات است، قابلیت افزایش عملکرد محصول را نیز دارا است و بنابراین کشاورزان با بهره گیری از این روش محصولات خود را در برابر تنش های خشکی محافظت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: نگهداری ۳۰ درصد از بقایای گیاهی در سطح خاک، مشخصه‌ای است که خاک‌ورزی حفاظتی را از روش‌های سنتی و متداول متمایز می‌کند.

انتهای پیام/پ

کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی در دشتی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.