سهم مناسب آذربایجان‌شرقی از برداشت ۱/۵ میلیارد دلار ارز برای بهبود کسب و کار

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از برداشت ۱/۵ میلیارد دلار ارز برای بهبود کسب و کار در آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تسهیلات مصوب جهت برداشت ۱/۵ میلیارد دلار ارز از صندوق توسعه ملی برای بهبود کسب و کار مناطق محروم گفت: با توجه به اهمیت اشتغال و دغدغه اصلی کشور این طرح برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، مرزی و عشایر مصوب شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان آذربایجان‌شرقی از تسهیلات بهبود کسب و کار بسیار خوب است، افزود: ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های استان بوده و باید دست در دست هم داده و اشتغال را در استان بهبود بخشیم.

معاون فنی و عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در حال حاضر فضای مجازی و گسترش آن به یک انقلابی بزرگ در دنیا تبدیل شده است به طوریکه از طریق فضای مجازی در سریع‌ترین زمان اخبار در سراسر دنیا پخش می‌شود.

وی با تاکید به لزوم استفاده از فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی ابراز کرد: در بازدیدهای اخیر از برخی روستاهای استان اهالی مطالباتی از قبیل آسفالت، آب، برق و گاز داشتند.

معاون فنی و عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ولی جوانان طلب اینترنت پرسرعت را می‌کردند و این نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت در آنجا نیز وجود دارد که نیاز به اینترنت پرسرعت دارند.

پورمهدی با اشاره به زمان باقیمانده تا شروع رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای است تا بتوان استان آذربایجان‌شرقی را معرفی کرد و در ادامه صنعت توریست را رونق داد.

وی متذکر شد: ۲۱ هدف گردشگری به صورت علمی مطرح شده که یک گردشگر به خاطر یکی از آن اهداف وارد کشور می‌شود که می‌تواند در جهت درمان، آشنایی با فرهنگ، تاریخ، آداب و سنن و غیره باشد.

معاون فنی و عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه گردشگران از خطوط قرمز و قوانین حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران اطلاع داشته و از این رو برای عیش و نوش وارد کشور ایران نمی‌شوند، ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی روستاهای زیادی مانند کندوان دارد که می‌توان با ظرفیت‌سازی توسعه یافتگی را در آن مناطق ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر ما چنین ظرفیت‌هایی را ایجاد نکنیم، افراد دیگری با سودجویی‌ها دست به عمل خواهند زد.

انتهای پیام/ش

لزوم انتقال فناوری‌های نوین به روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار