قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیتلر واقعی پادشاهان عربستان سعودی هستند/نابودی داعش، علت اظهارات سخیفانه بن‌سلمان نسبت به ایران

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: هیتلر واقعی پادشاهان عربستان سعودی هستند البته وی هم به اندازه سران سعودی جنایت نکرد.

عربستان خوی فاشیستی خود را به ایران نسبت می‌دهد/ ایران نشان داد حافظ مرزهای کشورهای منطقه استداریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه هیتلر واقعی پادشاهان عربستان سعودی هستند، گفت: آنها بدترین جنایات بشری را در منطقه مرتکب می‌شوند و تلاش می‌کنند با دلارهای نفتی، افکار غلط و برداشت‌های نادرستی که از اسلام دارند را در منطقه گسترش دهند و میلیاردها دلار هم در این راه هزینه می‌کنند تا سلطه فکری و نظامی خود را در منطقه گسترش دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه عربستان برای رسیدن به این هدف بدترین جنایات بشری را در یمن مرتکب می‌شود، اظهار کرد: هیتلر هم به اندازه سران سعودی جنایت نکرد که ملتی فقیر همچون یمن را محاصره کرده‌اند و در حالی که آنها گرفتار انواع بیماری‌ها و گرسنگی شده‌اند، همه را قتل‌عام می‌کنند.

قنبری با اشاره به اینکه هیچ‌گاه واکنش مناسبی از طرف نهادهای بین‌المللی به جنایات عربستان در یمن داده نمی‌شود، بیان کرد: اظهارات سخیفانه بن‌سلمان نسبت به ایران به دلیل ناراحتی از نابودی داعش است و آنها با ابراز ناراحتی خود از این موضوع ثابت کردند که این گروهک تروریستی را با منافع و افکار خود همسو می‌دانند.

وی با بیان اینکه ولیعهد عربستان جوان و خام است، گفت: او یک خوی فاشیستی دارد و اکنون تسویه‌‌ حسابی را در خاندان سعودی شروع کرده که به نوعی جنگ داخلی محسوب می‌شود. آنها برای حفظ قدرت به بستگان خود هم رحم نمی‌کنند و مانند قرون وسطی اقدام به حذف رقبای درون خانوادگی می‌کنند.

قنبری با بیان اینکه عربستان برای سلطه بر منطقه، فرار رو به جلو می‌کند و قصد دارد ایران را تهدیدی برای منطقه معرفی کند، گفت: آنها می‌خواهند از این طریق همه مشکلات داخلی‌شان مانند انتقال قدرت و سرکوب مخالفت‌ها را مدیریت کنند و به بهانه اینکه دشمن خارجی وجود دارد، ذهن مردم عربستان را از رفتارهای آل‌سعود منحرف کنند و از سویی دیگر توجیهی برای دخالت‌های خود در کشورهای منطقه از جمله یمن داشته باشند.

قنبری با بیان اینکه عربستان در سوریه و لبنان شکست خورده است، اظهار کرد: الان عصبانیت آنها بیشتر شده که نمونه آن هم وادار کردن حریری به استعفا بود.

وی با تأکید بر اینکه آل‌سعود می‌خواهد خوی فاشیستی خود را به ایران نسبت بدهد، خاطرنشان کرد: این وصله‌ها به ایران نمی‌چسبد و اگر درایت مسئولان حاکم بر کشور ما و مدیریت مقام معظم رهبری نبود، الان تروریست‌های داعش بر بسیاری از کشورهای منطقه مسلط شده بودند و افراطی‌گری داعش کل منطقه را فرا گرفته بود.

قنبری در واکنش به ادعای سخیفانه بن سلمان مبنی بر اینکه ایران به دنبال گسترش مرزهای خود است، گفت: این سخنان لکه ننگ دیگری بر  کارنامه ننگین آل‌سعود می‌افزاید، زیرا که ایران همواره نشان داده حافظ مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه است.

وی تصریح کرد: ما در نبردی که علیه داعش داشتیم نشان دادیم حافظ مرزهای منطقه بوده و مخالف به هم ریختن آن هستیم و این تفکر داعشی بود که به دنبال برهم زدن مرزهای کشورها بود و کسانی که از آنها حمایت می‌کردند، الان باید متهم شوند.

قنبری ادامه داد: رژیمی که در طول سال های بسیار به دنبال اشغال سرزمین‌های دیگر بوده، رژیم نامشروع صهیونیستی است که امروز پیوند وسیعی با عربستان دارد و مدتی قبل هم یکی از وزرای آن پرده از ارتباطات پنهان رژیم صهیونیستی با آل‌سعود برداشت و دیگر هیچ جای شکی برای کسی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه عربستان در نهایت بی‌غیرتی با کشوری ارتباط برقرار کرده که سالها با عرب‌ها در جنگ بوده و دیدگاه مناسبی نسبت به آنها نداشته و فلسطینیان را هم سرکوب کرده است، گفت: آنچه که عربستان در مقام عمل انجام می‌دهد توسعه طلبی ارضی از طرف خودش به حمایت از رژیم صهیونیستی است.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود و داعش
آخرین اخبار