مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت:

هدف انقلاب اسلامی دفاع از اسلام و مکتب تشیع است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: هدف انقلاب اسلامی دفاع از اسلام، ارزش‌های اسلامی و مکتب تشیع است.

هدف انقلاب اسلامی دفاع از اسلام و مکتب تشیع است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حجت‌الاسلام حسن شهیدی اعلام کرد: هدف قیام عاشورا با پیشوایی امام حسین (ع) و هدف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رهبری امام راحل (ره) دفاع از اسلام، ارزش‌های اسلامی و مکتب تشیع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سوگوارۀ بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه در ایام ماه‌های محرم الحرام و ماه صفر برگزار شد.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی، همزمان با مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در سایر کشورها، در بقاع متبرکه کشور و استان ایلام برگزار شد؛ این همایش در بقاعی که ظرفیت و توانایی برگزاری همایش داشتند، مصادف با اولین روز ماه محرم در جمعه 31 شهریور انجام شد که در ایلام این مراسم در مسجدصاحب الزمان (عج) صورت گرفت.

شهیدی اضافه کرد: در دومین روز از ماه محرم، همایش «لبیک یا حسین»، به مناسبت ورود امام حسین (ع) به سرزمین کربلا، در بقاع متبرکه برگزار شد؛ با توجه به اینکه هدف از قیام عاشورا، مقاومت دربرابر ظلم و ستم بوده و این هدف در عصر حاضر نیز وجود دارد، همایش با تقویت روحیه مقاومت،انقلابی بودن و انقلابی ماندن و ایستادگی در مقابل ظلم (هیهات من الذله) اجرا شد.

شهیدی تصریح کرد: در ششم ماه محرم، همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان و دانش آموزان با هماهنگی با ادارات آموزش و پرورش در شهرستان ها، با حضور دانش آموزان در بقاع متبرکه به منظورتأسی آنان از قاسم بن الحسن برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: همچنین، برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا و شب‌های دهه اول ماه محرم در بقاع، مساجد، حسینیه ها و مراکز دینی برگزار شد.

وی افزود: همایش ویژه بانوان با عنوان «رهروان زینب (س)» در 12 محرم الحرام همزمان با اسارت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) به منظور تأسی و الگوپذیری بانوان از حضرت زینب (س) انجام پذیرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: مراسم روز شهادت امام سجاد (ع) نیز در بقاع متبرکه برقرار شد.

وی ادامه داد: همزمان با این مراسمات، برنامه های فرهنگی نیز اجرا شد. با اعزام مبلغین از سوی سازمان اوقاف، در بقاع، مساجد و حسینیه ها، خیمه های معرفت برپا شد؛ در این خیمه‌ها، غرفه های متعددی از جمله در زمینۀ مشاوره خانواده، کودک و پاسخ گویی به سوالات شرعی ایجاد شد و مبلغان متخصص به اجرای برنامه در این خیمه ها پرداختند.

انتهای پیام/اس

هدف انقلاب اسلامی دفاع از اسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.