عراق خواستار نقش‌آفرینی در مذاکرات آستانه درباره سوریه است

سفیر عراق در آنکارا اعلام کرد بغداد از کشورهای حاضر در نشست آستانه خواسته است، حضور این کشور را نیز در این مذاکرات بپذیرند.

عراق خواستار نقش‌آفرینی در مذاکرات آستانه درباره سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، هشام العلوی، سفیر عراق در ترکیه، به این خبرگزاری گفت بغداد برای آنکه بتواند نقش فعالی در مذاکرات صلح سوریه ایفا کند، در انتظار واکنش رسمی کشور‌های درگیر در این روند است.

او افزود: نشست سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه در سوچی به کاهش تنش‌ها کمک کرد و فضا را برای پایان دادن به جنگ شش ساله سوریه از طریق سیاسی آماده کرد.

سفیر عراق در ترکیه اضافه کرد: کشور‌های منطقه همچنین بازیگران بین‌المللی برای آنکه بتوانند به منظور دستیابی به اجماع گردهم آیند از خود انعطاف نشان داده‌اند. ما نیز قطعا از این مذاکرات استقبال و برای تشویق تحولات مثبت بیشتر تلاش کنیم.

العلوی  گفت: عراق به طور رسمی از کشور‌های درگیر در جریان مذاکرات از جمله ترکیه، روسیه و ایران خواسته است از تقاضای وی برای شرکت کردن در نشست آستانه حمایت کنند. ما منتظر دریافت پاسخ رسمی از کشور‌های درگیر در مذاکرات هستیم. ما می‌خواهیم در نشست‌های آینده شرکت و برای دستیابی به یک راه حل برای پایان دادن به این بحران نقشی فعال ایفا کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش، پیروزی‌های عراق در برابر داعش و محدود شدن سلطه این گروه در سوریه را تحولات مثبتی ارزیابی کرد. 

روز چهارشنبه نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران در شهر ساحلی سوچی روسیه با یکدیگر دیدار کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، گفت شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کرده‌اند از کنگره مردمی سوریه به عنوان یک گام ابتدایی برای برگزاری گفتگو بین طرف‌های جنگ حمایت کنند.

انتهای پیام/

درخواست عراق برای نقش‌آفرینی در مذاکرات آستانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار