رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد:

۸ مسجد و خانه تاریخی بروجرد در زلزله دچار آسیب شدند

در پی زلزله سوم آذر در بروجرد مسجد جامع و مسجد امام (ره) دچار آسیب شده و همچنین خانه‌های تاریخی حریری، حافظی و گودرزی در شهر بروجرد آسیب دیده‌اند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ یارمحمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد امروز شنبه، چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران، گفت: زلزله بامداد جمعه، سوم اذر در بروجرد به تعدادی از خانه‌های تاریخی و مساجد شهر خسارت‌هایی را وارد کرده که آسیب‌ها خیلی جدی نیستند.

وی در ادامه افزود: در پی این زلزله مسجد جامع و مسجد امام (ره) دچار آسیب شده و همچنین خانه‌های تاریخی حریری، حافظی و گودرزی در شهر بروجرد آسیب دیده‌اند.

یارمحمدی اضافه کرد: در اشترینان نیز سه خانه تاریخی، ولی خان، رئیسی و توکلی دچار آسیب شده‌اند و مابقی آثار تاریخی دچار مشکل نشده‌اند.

وی افزود: در مجموع حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به این هشت بنای تاریخی شهرستان بروجرد خسارت وارده شده که این خسارت‌ها کارشناسایی شده و آن‌ها را اعلام کرده‌ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد افزود: مرمت و حفظ آثار تاریخی بسیار ضروری است و در تلاش هستیم تا مشکلات و آسیب‌های وارده به این بنا‌ها رفع شود.

انتهای پیام/د

خسارت دیدن ۸ مسجد و خانه تاریخی بروجرد در زلزله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.