ضرورت بومی‌سازی علم از سوی جامعه دانشگاهی

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کردستان گفت: ما باید علم را بومی سازی کنیم و در این زمینه از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید علم استفاده شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی شکری رئیس سازمان بسیج اساتید استان کردستان صبح امروز در همایش« بسیج اساتید» که در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت نابودی داعش و پیروزی حق بر ظلمت، گفت: وجود داعش یک غده سرطانی  بود که در منطقه محو و برچیده  شد و با نابودی آن نسیم دلنوازی در جهان طنین‌انداز شد.

 وی با اشاره به فرمایش امام علی«ع»، افزود: در هر کشور علم، سلطان و حاکم است، اگر ما در زمینه علمی به جایگاهی نرسیم، آن سلطان پر گوهر را از دست داده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کردستان، بیان کرد: هر کشوری که علم و اندوخته علمی نداشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که اقتدار، عزت و استقلال داشته باشد و این امر به دست عزیزان دانشگاهی و بسیج اساتید مقدور است.

شکری با بیان اینکه مقام معظم ولایت در دی ماه  سال ۸۲ در جمع روسای دانشگاهی، مقوله علم و صنعت را مهم‌ترین اصل در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: ما باید وارد عرصه تولید علم و بومی‌سازی علم شویم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کردستان تاکید کرد: ما باید علم را بومی سازی کنیم و در این زمینه از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید علم استفاده شود.

شکری به اندیشکده‌های اقلیم محور و اندیشکده‌های موضوع محور که مسئولیتش را به دانشگاه‌های کشور واگذار می‌کنند اشاره کرد و گفت: این اندیشکده‌ها در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای و کشوری باید دستاوردهایی داشته باشد.

وی در پایان اذعان کرد: امیدواریم جامعه دانشگاهی ما، جامعه اسلامی را به قدرت بین‌المللی تبدیل کند، چراکه قدرت علم مساوی با اقتدار در جهان است.

انتهای پیام/ د م

قدرت علم مساوی با اقتدار در جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.